Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 6723 ggr
Roborovski
0

Navelpiercing!

I höst så ska jag pierca naveln, och det kommer att bli min första piercing, har bara ett hål i vart öra just nu men ska jag ta det i höst el tidigare? För jag har hört att man inte kan bada om man är ny piercad o det e ju inte så kul på sommarn…

Men det är som så att jag är väldigt känslig tycker typ att allt gör jätte ont och en kompis tipsade mig om embla salva att man kunde sätta på det runt naveln en timme före, kan man göra det?

Och sen det om man sköter den som man ska o så hur stor är infektionsrisken då?

Om nån har fler svar till någon som är väldigt känslig så skriv gärna de här :)

Tacksam för alla svar och tips :)

ChristineL
0

Japp, stämmer att man ska undvika att bada om man är nypiercad så vänta tills i höst isf :)
Emblasalva har jag själv ingen erfarenhet av alls. Men sååå ont gör det inte och det går jättefort. Vill man vara fin så får man lida pin ;)
Infektionsrisken ska inte vara särskillt hög om man sköter piercingen om man ska, men kan bero på hur bra läkkött an har ockå. Viktigt är att absolut inte pilla på piercingen mer än nödvändigt och inte med orena fingrar. Håll dig även hälosam under läkningen, alkohol och tobak kan försämra likaså om du blir sjuk men det kan man ju inte göra så mycket åt :P

Hoppas du har fått svar på det du vill :)

Roborovski
0

Ok, tack så mkt :)

Nån som har testat med embla salva??

Gluskap
0

Nej, kan jag inte göra saker utan bedövning så ska jag inte göra det över huvudtaget. Men sen har jag visserligen hög smärtgräns.

Innan jag skulle pierca min navel, som också var min första, så var jag nervös över att det skulle göra ont, men efteråt när jag konstaterade att det inte var så farligt så var jag bara stolt att jag gjort utan någon form av bedövning, då jag också gick i emblatankar =)

Jag fick ingen infektion i min navel, men det tog runt ett år för den att läka! Så jag tycker du ska vänta till hösten med att göra den eftersom du inte ska varken sola eller bada den nämsta tiden efter!

Aviendha
0

#2 Jag har gjort en piercing med emblasalva, och nej, jag kände inte ett jota. Man är så olika, vissa tycker ju att det nyper, andra att det gör ap-ont. Naveln gjorde ont för mig, men jag var ruskigt smal och bestod av benknotor och hud på den tiden, så jag tror det var därför ;)

Roborovski
0

Ok, för jag tyckte att öronen gjorde sk*t ont XD så jag tror att jag kör på embla salva :P men det höjer inte infektionsrisken eller nått?

ChristineL
0

Tog du i öronen med pistol? Det gör skitmycket ondare än med kanyl! :P

Roborovski
1

Ok, jag gjorde det med en stor plast sak :P så det var nog en pistol då :)

ChristineL
0

#7 - Ja, det var pistol du måste ha använt då. och som sagt så är det verkligen inte alls samma sak med kanyl hos en riktigt piercare :)

Olysios
0

Jag tog en surface för 4 veckor sedan och jag frågade just om embla salva och han avrådde då huden vart helt annorlunda och betedde sig inte som normalt, då jag är extremt nålrädd så jag höll på att svimma men det gjorde inte ett dugg ont i armen iallafall! Men jag vet inte kanske olika på olika ställen…

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

Liss
0

#9 Det brukar vara när det gäller tatueringar, som man avråder emblasalva - eftersom, som du säger, huden beter sig inte likadant och blir annorlunda när det väl släpper.
Men iom en piercing vet jag inte riktigt vart fara sitter. Med en tatuering kan den bli ful i slutänden. Men en piercing ska "bara" genom huden och sen är det klart.

Jag vet inte om jag gör mig förstålig, men hoppas det :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

juliapettersson
0

Där jag piercar mig får man inte ha emblasalva vid piercing… vet ej varför egentligen?

soetisen
0

#10 När huden är annorlunda så kanske det finns risk att det blir snett?

En teori bara :)

- Medarbetare på studier.ifokus

RuiXue
0

Jag har hört att emla kräm avråds just för att piercingen riskerar att bli sned då huden inte är sig själv med krämen på.

Jennie