Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 1602 ggr
Rwawr
0

Tatuering över ärr?

Som rubriken lyder, kan man ha tatuering över ärr?

Har inga planer just nu på att tatuera mig men vill självklart i framtiden. Så någon som vet?

Aviendha
0

Jo, det kan man. Men det beror även på hur ärret är, och i vilket "stadie" det är. Det bästa är ju att knata till en studio och fråga och visa, då kan de ge dig ett svar utifrån just dig och ditt ärr. Färg kan ha lite svårare att färsta p ärrvävnad ibland och ärrvävnad beter sig inte riktig som vanlig hud, men som sagt, om det är möjligt för just dig kan bara en tatuerare svara på.

Annars är det en möjlighet att tatuera runt, eller vid sidan av ett ärr för att dra uppmärksamhet bort från det. Det låter kanske inte så effektivt, men jag har sett det ett par gånger och det är över förväntan vad bra ett eller flera ärr kan "döljas" av det!

ZaraC
0

Jag vet fler som tatuerat över ärr och det har gått jättebra, men precis som Aviendha skriver så är ju alla olika och så även ärr.

Hörde förut att det inte alls gick, men det har jag sett bevis på att det visst gör, haha! :)

Rwawr
0

Okej :)
Jag har oxå hört att det inte går, men sen sa min kille att det går så blev lite förvirrad xD

Men ska inte tatuera mig än så :) Men alltid härligt att veta så man inte förväntar sig för mycket på ett spciellt ställe och att det sen inte går eller ser bra ut.

Men tack så mycket ^^

Liss
0

Det går bra, ifall ärren inte är för höga eller "allvarliga". Som sagts, så är ärrvävnad mycket känsligare och tatueraren måste gå försiktigare över huden på dem ställen. Så man måste verkligen vara på ett och samma plan med sin tatuerare om saken. Därför pratar man med henne/honom om det innan.

Jag har själv tatuerar över ärr och dem är i stort sätt helt dolda nu mera. Men mina ärr var väldigt platta och inte så stora.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Rwawr
0

Okej :)

Ska snacka med en tatuerare när det blir aktuellt att skaffa tatueringar. :)