Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 3257 ggr
Jetaime
0

Tagit ut min helix...

För två dagar sen tog jag ut min helix och redan igår kunde jag inte hitta hålet alls, verkar som det växter igen fort. Haft den i snart två år men den har vägrat läka, vatt lite bättre ibland men blivit värre osv. Men nu var örat helt blått och svullet och det gjorde verkligen svinont. Kändes inte superbra…
Känns otroligt trist eftersom det va tredje piercingen jag fått ta ut av dom senaste jag gjort..

(visste inte vilken kategori jag skulle lägga tråden i)

soetisen
0

Tog du med pistol eller nål? Med pistol så kan det gärna bli så att det aldrig läker, bättre med nål.

Men det är tråkigt när man måste ta ut piercingar :/

- Medarbetare på studier.ifokus

ChristineL
0

Vad tråkigt att det aldrig ville läka, men då är det lika bra att ta ut det också.

Aviendha
0

Vad trist!

Jetaime
0

#1 Tog ju den tyvärr med pistol, vilket jag alrig mer kommer göra. Ska jag göra om den så blir det med nål nästa gång.

Liss
0

Alltid trist att ta ut en piercing man vill behålla. Bättre lycka nästa gång :) Eller så får man komplitera med någon annan ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

oblivionocean
0

Jag har en som jag tog med pistol, men den läkte faktiskt ganska snabbt. Men sedan när jag tog den andra precis under så vägrade den läka istället, så jag tog ut den och nu är jag fortfarande öm där och har en knöl.

elyse
0

Vilken otur. Jag har tagit tre med pistol, men tagit ur två. En av dem läkte aldrig, men jag har en förkärlek för att sova på den sidan också.

oblivionocean
0

Jag har tagit min tragus, mina två helix (den jag tog ut också då) och näsvingen och två till med pistol. Jag har kvar alla förutom ena helixen då, jag har nog bara haft tur tror jag. Eller så är jag bara förbannat envis. Men jag har insett under alla gånger jag har gjort det hur j*vla dumt det är för varje gång har jag fått en liten blodfylld blåsa eller vad man ska kalla det runt hålet. Den har visserligen försvunnit men ändå.

Jetaime
0

#8 har inte hjälp att vara envis för min del faktiskt.. har haft ont av dom varje dag och rengjort flera gånger om dagen varje dag och luftat och tvättat och hållt på, men inte hjälpt alls och sen när öronen blir svullna och blåa så inser jag att dom aldrig kommer läka. Suger verklige.. men får väl testa ta nya igen.. nån gång. Fast kommer inte kunna ta på samma ställe igen eftersom det blivit små fina knutor på både fram och baksidan.. (y) (tagit ut tre hål varav två helix och en lobe fast lite längre upp och har haft alla i ca1,5-2 år..)

oblivionocean
0

#9 nej envishet fungerar inte alltid kanske ;P Den helixen som jag tog ut har jag fortfarande en knöl på baksidan, och den är fortfarande öm även fast det var nästan ett år sedan jag tog ut den. och jag har en grop i brosket på kanten av örat, så där kommer jag inte kunna ta igen, det är j*vligt synd för det är exakt där jag vill ha en. :/

Denna kommentar har tagits bort.
Shanea
0

När jag tog mina hål (två i varje öronsnibb) hade jag ingen aning om att det kunde ha några negativa effekter att ta med pistol. Dock så tog det väldigt lång tid för de första hålen att läka ordentligt, lite över ett år (tycker ändå att jag skötte hygienen) och de två jag gjorde för ett halvår sedan ungefär vill inte heller velat läka. Det är ingen större problem då det ej gör ont och öronsnibben ej svullnar eller så, jag planerar att evisas då det till slut fungerade med första.

Men skulle detta alltså kunna ha att göra med att man tagit med pistol? Trots att det bara är öronsnibbarna det gäller?

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.

oblivionocean
0

*redigerat av medarbetare*

#12 När jag tog mina i örsnibbarna så hade jag inga problem att få det att läka. Och alla har ju olika läkkött och sådär, men det kan ha att göra med att man har gjort med pistol.