Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 7755 ggr
RuiXue
0

Inspiration sökes

Sitter nu här och knåpar på en möjlig tatuering till svanken. Den ska vara kinesisk men dock inte med en massa tråkiga fenix fåglar, drakar, koi fiskar och sånt. Alla andra har ju detObestämd

Bara så svårt att hitta nåt som passar i svanken utan att bli en hel rygg tatuering. Vill liksom bara ha något litet som gärna går att bygga på vid ett senare tillfälle då det här kommer bli min första tatuering.

Stil? Gärna som en traditionell kinesiskt målning… Typ som bildenTungan ute Bilden är förövrigt framgooglad och har sett den på ett flertal ställen så vet inte vilket som är originalet.

http://i771.photobucket.com/albums/xx352/kclicks/TENTattoo.jpg?t=1249886272

Jennie

Liss
0

Jag får inte upp länken.

Men när jag tänker på kinesiskt/japanskt så är det ju just koifiskar, drakar, tigrar, körsbärsblommor, geischor, tecken etc som man gör som i penseldrag m.m .. Och förvisso är det väl många som har det kanske, men man kan alltid göra sånt till sin egen grej också med hjälp av tatuerare. En fenixfågel till exempel finns det miljoner olika möjligheter till.

Mer kan jag inte säga just nu :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

RuiXue
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skumt. Här är en annan som skulle kunna vara något om man bara byter ut blommorna kanske mot typiska kinesiska blommor från träd http://www.checkoutmyink.com/tattoos/darrylmelzer/no-outline-flowers

Funderar lite på de här blommorna. Bilden är förövrigt googlad, men är ifrån en trädgård i Nanjing, Kina, vilket är provinshuvudstaden i min blivande makes hemprovins och hans hemstad har massor av trädgårdar i den stilen. Vill genom tatueringen visa mitt band till Kina på ett sätt som inte syns på alla med asiatiska tatueringarOskyldig

Jennie

RuiXue
0

Funderar lite på en "kvist" med blommorna på bilden, och sen kanske nåt mer med det. Om inget annat så bör man ju kunna bygga på det rätt rejält i framtiden om viljan finnsSkrattande

Jennie

Liss
0

Hum.. kanske göra som sånna "byggnader, "hus" som finns där (som på bilden) och några kvistar framför. Längst ner i svanken. Skulle kunna bli riktigt snyggt.

RuiXue
0

Funderar lite åt kvistar och stenbro hålletObestämd Men jag kan verkligen inte ens rita en sträckgubbe under pistolhot så kan inte ens försöka sketcha ner mina funderingarGråter

Jennie

RuiXue
0

Bara lite kuriosa: http://www.terebess.hu/kert/magankert/garden5.html trädgården där jag och min fästman förlovade oss i majSkrattande Suzhou, KinaSkrattande

Jennie

Liss
0

#6 Wow! Otroligt vackert! :)

Nej, men du behöver inte kunna rita heller. Bara du hittar en riktigt bra tatuerare och du tar med dig så mycket material som möjligt. Ta med dig bilder från sådana trädgårdar med blommorna och byggnaderna/broarna etc. och förklara hur du vill ha det. Så får ni utforma det tillsammans helt enkelt :)

RuiXue
0

Jo det blir nog till att göra det. Fast man ska ha tid till det ocksåFörvånad Och jag är inte direkt världsmästare på att hitta studiosRynkar på näsan Shit, nu skulle man vart i Miami. Då hade det burit iväg till Miami Ink gänget haha

Jennie

Liss
0

Vilken stad var det du bodde i då?

RuiXue
0

Bor i Malmö nu, men jobbar fulltid i Köpenhamn. Vet att Malmö har en en hög med bra ställen för tatueringar, men med mina arbetstider så är det svårt att åka och prata med domSkrikandes

Jennie

Tina-A
0

Är det kinesiska körsbärsblommor på bilden? De kinesiska körsbärsblommorna har en annan betydelse än de japanska nämligen! De japanska står för livets korthet och att livet bara är en övergång, något som inte varar länge.

De kinesiska däremot har inget med livet att göra utan de står för styrka och kvinnlig skönhet, dominans och sexualitet :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

elyse
0

#10 Om du inte har tid till att ens besöka dem, hur ska då få tid till att bli tatuerad i 2-4 timmar? ::nyfiken::

RuiXue
0

Lättare att planera tiden om man har en inbokad tid. Men att bara springa iväg på måfå är lite svårt :(

#11 Vet inte om det är körsbärsblommor. Men det är en typ av blommor som bara blommar när det är väldigt kallt ute. Finns tydligen bara i Kina. Problemet är väl mest att det är svårt att få det bra utan att täcka hela ryggen.

Jennie

RuiXue
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Yay, tror jag hittat precis det jag skulle vilja ha. Möjligtvis med vissa ändringar. Men här är nåt liknande i alla fall!

Nåt förslag på vad som skulle kunna läggas till?Skrattande Krävdes ett antal timmar på google för att hitta den. Inte tänkt göra en exakt kopia uppenbarligen. Men använda den som utgångspunkt^^

Jennie

elyse
0

#13 Underskatta inte öppettiderna - studion där jag går har öppet varje dag mellan 12-20. ;)

RuiXue
0

Mina arbetstider ändras från och med 5 oktober och i alla fall för en tid framöver. Kommer jobba 10-18 med över 1 timmas resväg enkel resa. Har bara lördagarna att göra nåt på som det är redan nu. Men ska först och främst hitta nån bra studio i Malmö, och sen åka dit och se och fråga vad de kan göraSkrattande Är ju trots allt ganska speciellt med No outline tatueringar och kinesiska målningar^^

Jennie

Liss
0

#14 Ja det var sådär jag menade, med penseldrag. Riktigt snygg stil.

RuiXue
0

Nån som vet ungefär hur det ligger smärtmässigt i svanken? Har hög smärttröskel men vore ändå kul att veta lite om vad jag kommer ge mig in på tihi

Jennie

mandariiin
0

på mej gjorde det satans ont i svanken, speciellt över ryggraden. medan andra har sagt attd et knappt känns där. men jag var nära på att avbryta tatueringen för tillfället när vi körde där. så ont gjorde det på mej…

Liss
0

Nu var det så länge sen jag gjorde den på ryggen. Men över ryggraden känns det otroligt obehagligt. Min tog ungefär 3 timmar, så jag fick ta en lite break också. (Dessutom min allra första tatuering.)
När jag kom hem så fick jag feber och kallsvettningar och låg i sängen och skakade. Men det var helt pågrund av att jag spänt mig så pass innan och slappnade av när jag kom hem. Själva tatueringen var inte så jäkla farlig ändå.

Jag kommer åtminstone ihåg att jag låg på mage och tänkte på killen bredvid i stället. Han låg och tatuera sig på skuldrorna och skrek som en stucken gris. Så, om jag hade tid att tänka på det gjorde det nog inte så himla ont :) Men ännu en gång, ryggraden är inget kul.

RuiXue
0

Jag tror knappast jag kommer skrika som en stucken grisSkrattande Har extremt hög smärttröskel när det kommer till nålar och sånt, däremot är värk värreTyst Så långt jag kan märka så verkar jag inte alls ha mycket känsel i huden i svanken så förhoppningsvis kommer det inte bli så farligt^^

Jennie

mandariiin
0

jag sa samma sak om mej, och tyckte att det inte kunde bli så hemskt i svanken. haha

RuiXue
0

Får se hur det går helt enkelt haha En av de många anledningarna till att jag vill ha en just i svanken är för att de är lätta att dölja med kläder om det inte är direkt accepterat med tatueringar, vilket är situationen i Kina tex. Dessutom har jag aldrig tänkt ta en epidural så behöver inte oroa mig för det. Finns många andra bedövningsmetoder när man ska föda ju. Gillar verkligen inte tanken på att få en jättenål inkörd i ryggenFörvånad Dessutom är det nog den plats på min kropp som förändras minst om jag skulle rasa i vikt någon gång. Många andra ställen skulle kunna bli helt skeva.

Jennie

Liss
0

Ja, som du säger så tycker jag värk är värre också. Jag tycker inte att bli tatuerad är något jobbigt över huvudtaget. Men efteråt tycker jag det är desto jobbigare.
Nu senast, när armen svullna upp och det värker i hela armen. Och bränner som en bränskada där bakgrunden "skrapats" in. :) hehe..

RuiXue
0

Men vill man vara fin så får man lida lite pin hihi Är rätt van vid att känna mig svedd och brännskadad för att jag bränner mig alltid någonstans på kroppen varje sommarSkrikandes Tror jag hade 2a gradens brännskador på axlarna och övre delen av ryggen för 3 årsen nu, från solen. Var till och med iväg till vårdcentralen för det men de gjorde inget åt det, för vattenblåsorna hade inte kommit än, dagarna efter kom det med besked och var väl några kvadrat cm stora och rymde flera milliliter vätska. Hudlagret som försvann var väl i tjocklek som en sopsäck jämfört med en vanlig solflagning som är som gladpackFörvånad Så en tatuering borde inte vara värre än det i alla fallFlört

Jennie