Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 2839 ggr
carcharodon
0

navelpiercing - provon?

Nu har jag en till fråga :P

Piercingen är gjord på Tribe och jag fick med Provon att tvätta med. Men det känns som om det är jättestarkt?

Är det det? Är det bättre att jag bara går över direkt till koksalt eller ska jag fortsätta tvätta morgon och kväll med Provon och föra smycket fram och tillbaka för att även få in lösningen inne i hålet? Känns som om det borde irritera den mer?

Borde kanske prata med dem på Tribe, men kan ju höra här också.

mandariiin
0

Jag har kört med Provon flera gånger och är väldigt nöjd med den tvålen. Om du känner att det blir bättre med koksaltlösning så börja med det istället.

Aviendha
0

Även jag har testat provon och nej, jag tyckte inte att den var för stark eller så, tyckte det var en bra tvål. Men tycker du att koksaltlösning fungerar bättre för dig så ser jag inga problem att byta rakt av eller kombinera efter behag. Vilket som kommer att göra det de ska - rensa din piercing och därmed hjälpa läkningen.

Mihr
0

Den är bra, men alla har olika slags hudtyper så kanske är den för stark och uttorkande för just din hudtyp. testa koksaltlösning eller vanlig lactasyd tvål ist (ja jag vet, det är en intimtvål men den är anpassad för hela kroppen och är mild mot huden).

- No bird soars too high if he soars with his own wings -