hur ge orden en bild?
har en längre tid nu funderat på min andra tatuering. Jag tycker att tatueringar ska känneteckna ngt i ens liv. Jag har orden och innebörden men har svårt att få fram en bra bild. Finns det någonstans/ngn som vet var man kan hitta bra tips eller ngn som möjligen är bra på att göra ord till en bild?

vill du skriva vad det är så kan vi nog hjälpa dig
Tja, det är ju supersvårt innan man vet vilken inriktning det är, och vad för motiv du gillar ;)
Du kan ju kika bland våra länkar, där finns en del bildsamlingar/tatuerares hemsidor där du kan söka inspiration. Ett annat tips är att tatuera in orden som betyder mycket för dig.
Paulina
jag har gått igenom mkt i mitt liv med smärta. Det har rört både mina barn,relationer och min egen hälsa. Det har varit mkt ilska,tårar,kämpande utan resultat. Problemen är inte över och jag får ofta höra att jag har svårt att släppa sånt som varit. Förr skrev jag och efter det var det släppt. skrivlusten är borta ..
har haft tankar på ett hjärta med en kniv i med blodröda tårar men får det inte att stämma;( quinn

ja ett skadat hjärta taggtråd ,svek kniv i ryggen
barn posetivt:dom lossar taggtråden eller lyfter det eller i mitt fall ger det vingar
svårt att släppa saker men vill en bok med rivna sidor?barn igen hjälper dig riva blad i boke eller en dör som står på glänt eller är stängd beroende på
sjukdom:beror på vad det var ,vart den satt eller hur den påverka dig
inspiration behöver du svårt att säga vad som kan inspirera dig i ditt skrivande
stor del i ditt liv: ett timglas som riner ut om man ska vara dramatisk
det är svårt att sätta din upplevelse på papper om man inte är dig eller vet allt som har hänt och vart man ska lägga tyngden på
men om allt är viktigt skulle jag göra ett hjärta i mitten bakom en bok med brinande blad en ängel som blädrar i boken en som försöker lossa taggtråden på hjärtat
jag brukar vara bra på att sybolisera saker men bättre än så här kan jag inte fören man vet sjukdom och vad det jobbiga var.. jag abnntar att barnen har vart sol strålen som det brukar vara osv.

jag stavar å skriver SSSÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ dåligt 

Stalgren!!!
Du är en underbar kille! Känslig och lyhörd!
Tänk om jag hade hittat denna typ av kille när jag var ung!?
Du skriver skitbra!!!! Att stava är inte det viktiga. Det som är viktigt… är att kunna förmedla känslor och tankar.
Det är du duktig på, så sätt dig ner och skriv mer.
Jag vill höra mer från dig :)
Stalgren, som sagt så är inte att stava det viktiga:) De är bara kul att du delger. Men om du skaffar google toolbar så finns det en stavningshjälp i den:)
quinn, De är svårt att säga just vad som är rätt för dig. En känsla för ditt liv kan bara du veta. Jag håller på med ett ryggprojekt om mina känslor genom livet, hur jag har fått kämpa mig igenom det men att det ändå finns fina saker runt en.
Om du tänker lite på vad som symboliserar smärta för dig? Eller vad som symboliserar att kämpa för dig? De kan vara olika för alla. Titta även inne på länkar för att få inspiration. Så kommer de säkert till dig.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#6 tack
#7 exackt alla ser problem å smärtor på olika sätt
men det vanligaste med kärleks problem brukar ett hjärta vara symbolen
hej Stalgren!
jag gillar dina ideer.
Barnen: älskar jag dem eller? Jo, de är mitt liv o när de angrips slåss jag. Mitt ena barn hör ´till den skaran i samhället som ingenstans hör hemma. min yngste kämpar för att han ser saker på annat sätt än jämnåriga osv hjärtat ska stå för kärleken till mina barn som aldrig försvinner vad som än händer. det var det enda jag kom på själv.
Hälsa: Epileptiker sen barn nu anfallsfri, men detta har inte stört mig. smärtor däremot i rygg och knän sen tonåren…ingen hjälp osv
Svek; från samhällets sida i såfall.
Jag gillar iden med boken, ängeln (som om du visste att jag har en skyddsängel, för jag har en o jag vet vem)
Men är du lika bra på att rita ner det?
Du är verkligen duktig!!!!
o, jag bryr mig inte om felstavningar
//quinn
Lisette!
jag har fundrat på vad som kan symbolisera smärta, min hälsosmärta men kommer inte på nån. den övriga smärtan i mitt liv. kniven i hjärtat???//quinn
quinn

hej qinn jag har jobba med bild å formgivning hela mitt liv jag har hafft det svårt att säga saker med ord och har alldrig vågat förut så det har blitt att jag har ritat/målat istället så jag är ganska speciel med så jag kan förstå vad dina barn kan gå genom
erfarenhet: jag har vart med i många bild tävlingar med hela sverige och vunnit från klass ett å framåt en bra bit i tiden allså :)
jag har gjort massa tatueringar till vänner jag säljer tavlor några jag har gjort är med i mitt fotoalbum några är bland dom första jag har gjort den röd,svart,vita tavlan är iaf. min andra
nu när jag hör mer kan man göra det skadade hjärtat till ett av stål för den oförändrade kärleken kan vara en reflektion i stålet på dina barn över hjärtat vilar en ängel med ansiktet från den person som är din skydds ängel,hjärtat kan vara i boken med sidor bakom det är på väg ut rivna brinande eller liknande.i boken kan det komma ur vassa spätsar som står för allt som skaddat dig i livet
jag har hafft epeleptiska symtom i min sjuk dom med så jag för står, men det är svårt att få på bild
någon som ser saker å tig på ett annat sätt är positivt tycker jag det borde belönas men hur man får det på bil är ett allsende öga eller liknade
som bakrund till allt skulle jag vilja se massa folk i svart som lutar över er det hotfulla samhelet
just nu har jag välldigt lite tid att sätta mig ner och rita det här så du skulle ser mer vad jag menar
här äär det så det blir lite lättare att förstå jag har inte placerat ängeln och hjärtat på boken men du fattar vart det ska vara själv :)

Underbar idé!!!!
Du är bara ljuvlig Stalgren! 

man tackar :)

syns inte så bra men det är en älva med vingar
#13 Riktigt snygg!:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
En manga-älva!? snyggt!!!
Jag tackar för dina ideer stalgren! jag bockar, bugar o niger (syns det?)
Får se om jag kan hitta ngn som kan rita. en annan kan inte ens dra ett rakt streck…fast det ska ju vara rätt svårt sägs det.

ja jag hoppas att jag har get dig hjälp och inspiration…
går du till en tatuerare här är det bara att berätta vad du vill ha så brukar dom kuna fixa det jag vet inte hur det är i rästen i sverige men…… om min ide är vad du fastna för är det bara att vissa vad jag gjorde å beräta hur du vill ha det
vilket lycka till å hoppas jag får se den färdig :)
jag lovar att du ska få se den klar den dagen!
//quinn

wow!! snyggt…. har inte kommit till skott än faktiskt då mitt liv tagit en stor ändring i sommar ,,till det positiva då,,,och därför har så mkt annat kommit emellan att jag inte ansett att tatueringen varit jätteviktig att göra….
en tatuering ska jag göra… den här var definitivt ngt att fundera på….
#20 Varför inte göra ngt som symboliserar allt det positiva som faktiskt finns trots att livet kan vara jävligt?
Håller med dig där, att göra en tatuering för det positiva som finns!
Det jobbiga har man ju tyvärr med sig i ryggsäcken ändå, men då kan ju en tatuering med positiv betydelse kanske kännas bra, man kan liksom kika till den där lite extra när allt i livet känns surt ;)
sant!! för hur man än vänder på allt det positiva som flyter in hänger ngt skit effter… så om man sätter det på pränt,,,, hm, mm, jepp… ska se över det… /quinn