Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 5686 ggr
carcharodon
0

nypiercad.. ipren?

Det är så att jag piercade naveln idag och blev senare på dagen biten av en hund i benet.

Nu har jag förbannat ont i benet och funderade på om det är ok att äta ipren när piercingen är så pass nygjord. Tunnar inte ipren ut blodet vilket gör det lättare att blöda, eller funkar det istället samtidigt antiinflammatoriskt och hjälper istället till med läkningen?

Nu blöder jag ju inte från piercingen så det kanske egentligen inte är något problem då och jag kan ta en ipren iaf?

Är lite löjlig, vill att den ska läka så bra som möjligt :P

mandariiin
0

jag själv kör alltid med alvedon. och det funkar bra även om man är nypiercad.

Niini
0

Ipren är ibuprofen, vilket är en rätt säker värkmedicin som även fugerar fast man tagit lite alkohol. Det är värktabletter med acid. acetylsalic. som tunnar ut blodet.

Mihr
1

Hej och hå.

Ät ipren du,det tunnar ut blodet så lite att det inte är någon större orsak att oroa sig för din nya piercing.

Vi brukar rekomendera Ipren vid tillfällen då en piercing blivit riktigt infekterad/angripen, men då aldrig mer än 400mg per dag i fem dagar och inte mer. Så ta hand om ditt bett och din piercing.

För att hjälpa båda dina sår på traven så ät rätt, drick mycket vätska, vitaminer OCH zink som är det ämne kroppen nyttjar då den försöker läka något. Zink i kapslar finns att köpa på de flesta hälsokostaffärer.

Stay Safe // Mir

- No bird soars too high if he soars with his own wings -

Liss
0

Ja, det ska inte vara fara om det inte är några enorma mängder :) Och så tänkte jag säga desamma som Mihr, att Zink är väldigt bra också, speciellt när du har så pass mycket att läka. Det står på burken hur mycket du får ta per dag.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

carcharodon
0

Tack för alla svar :)

Tog en ipren igår kväll innan jag såg något svar.

Bettet gick, tack och lov, inte igenom jeansen, men gav skrapsår av jeansen och ett stoooort avtryck av både över och underkäke, samt tänder. Det var en stor leonberger eller liknande.

Syns tydligt vad som varit framme och bitit om man säger så och lårkakan är inte att leka med.

Är glad att det inte var ett barn som råkade gå för nära den hunden, för det är tyvärr inte stabil i psyket. Vissa människor ska inte ha hund.

Ska ta mig iväg och köpa zinkkapslar också :)

Tack för hjälpen!

Mihr
0

Hmm.. nej, man bör nästa behöva lämplighetstesta alla som ska ha djur.

Anyhow, ja. Zink. se till att ta det i samband med måltid för gelatinet lr vad det nu är som kapslarna är gjorda av kan göra en riktigt illamående har jag märkt .

Trollhassel
0

*suck* Om man skaffar en så stor hund så kan det vara en bra idé att uppfostra den också. Det hör liksom till hundägandet. Snacka om det med ägaren om du träffar dem igen.

Hoppas ditt ben läker och att inte hunden biter ett litet barn nästa gång!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Liss
0

Zink finns i vanlig tablettform också för den delen. Det behöver inte vara kapslar :) Jag har själv vanliga tabletter, som man ska ta till måltid.

Mihr
0

#8 faen då! varför ska de aldrig finnas en hälsokostbutik där jag är som har något annat än de för förbenade jefla kapslarna ..gott, morgonhumör nu kände jag ;)

finns tre hälsokostbutiker där jag bor och ingen… nu måste jag hota dem Cool

Liss
0

#9 Haha, ja här har vi ju en hel del hälsokostbutiker. Så det finns en hel del att välja på. Men du måste ju nästan kunna be dem ta in det i alla fall ? :)

Mihr
0

#9 ja det skadar ju inte att fråga.

Liss
0

#11 Bättre det, än att må illa av det ;)