det blöder ? :S hjälp
jag tog hål i öronen för flera år sedan, nu började jag töja för 5 dagar sedan, jag tryckte tills det tog stopp efter duschen, och har lekt med den en del för att den skulle ta sig längre in (en 2mm expander) nu efter 4-5dagar sedan jag började har jag uppnått 2mm, men jag märkte att det blöder nu, har den spruckit?
jag känner inte att det finns någon anledning till det men kanske.. vad ska jag göra?
ska jag låta det vara och läka bara, tvätta med klorhexidin och snurra lite på den eller?
tackar för er hjälp!
Om det blöder har den troligtsvis spruckit :S det enda du kan göra är att inte försöka trycka in den ännu mer, då blir det bara värre. Vänta tills det är läkt och inte gör ont längre, då kan du försöka igen. Men tvinga aldrig in töjsmycket om det tar stopp, då spricker det garanterat. Så tänk på att inte stresstöja, det resulterar bara i fula och ojämna hål i öronen, så kallade "kattrumpor". Hoppas det läker fint nu, det brukar det göra om man låter örat vila och om man håller rent från eventuella vätskor. Lycka till!
/Moonchild89 👻
okej tack, ja jag tycker inte att jag pressat eller stressat, bara tryck tills det tog emot, men jag är väl känslig (a) ja då är det bara att låta det vila då, och tack för svaret! :)
Förminska i storlek, tvätta med koksaltlösning och låt såret läka och börja om. Inten sprit och om du har i samma storlek och snurrar så river du formodligen bara upp såret igen.

Ja, det har spruckit. pressa lagomt, tar det stopp så bör du inte pressa mer just då, det ska spänna lite och inte ta stopp , finns en trevlig tråd här någonstans om töjning, kolla upp den vetja :=)
- No bird soars too high if he soars with his own wings -
tack! jag tänkte att eftersom det bara är 2mm behövde jag kasnke inte byta till mindre.. men jag får väl helt enkelt låta det vila och se till att det inte blir värre :)

#5 "gor om, gör rätt" är ett utryck jag hörde ofta mina första år inom piercing.
Ta det bara lugnt, stressa inte fram något.
okej nej nej, jag tycker lixom inte jag stressar, men jag är antagligen lite känslig ;D

Haha ja kanske, vem vet jag kan inte säga eftersom jag inte har känt irl på dina örsnibbar och sett vad för slags hud du ahr och hur dina öron beter sig vid töjning :)
hahah nej, :P så vi får se hur det går (;