Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 2904 ggr
Lenore
0

Septum inflamerad.

Nu har jag haft min piercing i septum i ca 6 månader och den har i stort sett varit inflammerad sen början även om det har blivit bättre i perioder. Jag har varit noga med hygienen och tvättat morgon och kväll med alsolsprit men det vill inte ge med sig. Jag vill för allt i världen inte ta ut den för jag tycker att den är jättefin men det är skitjobbigt att ha ont hela tiden. Någon som vet en mirakelkur?

FunkyShrimp
0

hmm vad jag för mig att jag hört ska man inte tvätta med alsolsprit?
kör på koksaltlösning.

SMMM
0

Byt ut den alldeles för starka Ahlsolspriten mot antingen nått gjort för att tvätta piercings med eller koksaltlösning. Eller kör med lactacyd och väteperoxid…

mandariiin
0

Kan inte mer än hålla med dom andra. alsolsprit är en mardröm för piercingar!

Lenore
0

Såg nu att det inet var sprit uan alsollösning men det kanske fortfarande är för starkt?

Kan man köra med hemmagjord koksaltlösning eller måste det vara köpe? Och vad är lactasyd och var hittar jag det? Apoteket kanske?

FunkyShrimp
0

#4 nej du kan göra egen koksaltlösning :)
lactacyd hittas på apoteket.

SMMM
0

Lactacyd finns mycket riktigt på Apoteket men även på de flesta mataffärer.. Det ska vara den blåa men inte den som det står skincare på !

regskylt
0

Man ska soms agt ALDRIG tvätta piercingar med sprit.. där är boven.

mina piercar inkl septum läkte när jag slutade tvätta för övrigt.. så tvätta ett tagmed lösningen och om det inte ger med sig, så prova att låta bli att tvätta dagligen utan lite mer sällan.

lycka till!

ZaraC
0

Hej hej!

Nu har du redan fått en massa goda råd som jag håller med om, men jag ville bara göra ett inlägg också att alsollösning samt sprit är uttorkande, och kanske därför irreterar att använda där man har slemhinnor framförallt.

Lycka till och hoppas den läker ihop fint!