Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 21337 ggr
MorbidAngel
2

Bröstvårta

Piercade den igår och har några frågor.

1. Jag har ont i bröstvårtan, är det normalt ?

2. Jag blöder nästan hela tiden, normalt ?

3. Jag är blå runt och på bröstbårta, normalt ?

4. Läke tiden ?

5. Kommer det sluta bli blått och göra ont, isåfall när ?

6. Kan man tvätta med vanlig tvål (Flytande) och Havssalt (Grovt) i varmt vatten ?

hus-musen
0

Du var väl hos en riktig piercare o gjorde den?

Qui dormit, non peccat

MorbidAngel
0

Ja såklart :P Går inte bli ett bättre piercing ställe.

hus-musen
0

va? fattar inte vad du menar..

Ont kan de väl göra men de ska inte blöda.. Det tar 3-12 månader innan det läker. Vilket du hade vetat om, om du varit hos en piercare. Tvål torkar ut och grovsalt ska man inte använda utan du ska ha en koksaltlösning.

Qui dormit, non peccat

MorbidAngel
0

Det är en riktig piercare kan jag garantera, jag har papper och allt. Men jag ska köpa koksaltlösning imorgon. Så vi får se hur det blir, men det med det blåa då ? Äre normalt ?

hus-musen
0

Lite blå kan man väl bli, vet inte hur blå du är… de som jag funderar mest över är att du blöder. Ingen seriös piercare tar en sådan piercing på en 14åring, de har alla 18årsgräns. vart tog du den nånstans?

Qui dormit, non peccat

Denna kommentar har tagits bort.
Liss
0

Kan aldrig vart en seriös studio om du blivit piercad som 14 åring. Och nej, klart det inte ska blöda hela tiden. Då är de något som är fel! Att den är blå låter också som något är fel, iom blödningen.

All info borde du fått med piercaren. En bröstpiercing kan ta upp till 2 år att läka om det är så. Att de gör ont, är ömt, är dock normalt.

Vanlig tvål ska du inte använda, de torkar ut. Antingen har du fått en rengöring från studion, eller så kan man köra med koksaltlösning- vilket man kan göra själv.

Tycker du ska gå och kolla upp de där, med en ordentlig piercare.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

MorbidAngel
0

Det är en seriös piercare, jag gjorde det efter stängnings dag i studion eftersom jag känner henne väldigt väl, och jag har infon bredvid mig. Men jag hade inte koksalt lösning hemma så därför frågade jag. Jag har hört olika åsikter om hur lång tid det tar att läka så jag passade på att fråga det med, och det står inget om hur det kan se ut efter någon dag.

Liss
0

Ja de är möjligt att dem är seriösa för övrigt, men att pierca mindreåriga bara för att man känner dem anser jag vara en väldigt oansvarig handling iaf, vilket leder till oseriositet. Papper eller inte.

Men blöder det, som du säger, hela tiden. Så måste du kolla upp det. De blöder lite naturligtvis när man gör den, men att de fortsätter blöda efteråt låter inte bra. Så som sagts, gå till en piercare och rådfråga.

Men har du inget salt, utan jod, hemma bara? så är det bara att koka upp vatten och ha i en liten del salt och låta det svalna så pass att man kan ha på det. Du kan göra de helt själv. Kolla artikeln om det.

MorbidAngel
0

Nog sakt om vem som gjorde det, kan hålla med dig där om det sista, men hon vet vad hon gjorde iaf, men det saltet jag har är utan Jod för det var det jag använde när jag piercade ögonbrynet.

Liss
0

Ja, men då kan du ju använda de saltet i kokande vatten då. Så har du koksaltlösning sen :)

anaprincess
0

tycker det låter lite troll om det hela,  men men

cillisw
0

låter inte så bra… Obestämd

stalgren
0

om du känner henne hur kommer det att du frågar oss om råd till din piercing??

om hon är så seriös som du säger ,bör hon ha gett dig råd om hur det ska skötas och så Obestämdi say no more Foten i munnen………..

14….. jag är ingen expert men om man är 14 kan det ju vara att du inte har utväcklat färdigt dina bröst??…..vad vet jag..jag växte iaf sjukt mycket när jag var 14 ca 20 cm på ett par år där iaf

Betiz
0

#14 håller med dig där…

tycker inte det är särskilt seriöst om man piercar en 14 åring. min kompisar tatuerar privat, men de tatuerar aldrig någon under 18. av flera orsaker. jag växt också mycket när jag var 14..

skrellet
2

roligt med alla personliga påhopp. känns inte som om det hjälper någon om alla konstaterar hur pass oseriös pericaren kan vara.

jag rekomenderar barbarellas piercingtvål eller koksaltlösning. det kan du göra själv genon att koka 1 liter vatten och en matsked havssalt (finns att köpa på alla mataffärer vid kryddorna, kostar 20 kr kanske). spara det i en glasflaska (jag har mitt vatten i en absolutflaska).

fyll ett snapsglas med vattnet, ställ in i micron en minut så det kokar upp. vänta tills det är ljummet och dränk sedan piercingen. jag brukar putta piercingen fram och tillbaka med glaset medans jag dränker, för att göra rent längre in. gör så i ca 4 minuter. 3-4 gånger per dag. torka med steril kompress eller som jag, med topps.

mina piercingar är varken blöder eller var blåa. har inte haft ont i dem alls heller. har du kanske fått ett dåligt smycke och fått en allergisk reaktion?

Markegard
0

#14 och #0

Självklart är brösten inte färdig utvecklade vid 14 års ålder.

vet dock inte vad det kan leda till för komplikationer, men en 14årings bröstvårta är som sagt inte färdig utvecklad och bör därför inte piercas. Med sunt förnuft, kan nog vem som helst förstå det.

Jag tycker du ska ta ut din percing, och vänta några år. helst efter 18. Dock slutar inte man utvecklas fören flera år senare efter det med. men då kanske man känner sin kropp lite mer, och kanske ser/vet att brösten kommer/har inte utvecklas/blivit större/ annorlunda form och kan göra sitt beslut om att pierca sig efter det.

Anyway. Lycka till !

anaprincess
0

#17 mest troligt så kommer den att flytta sig och med otur emigrera.

Sr-Siberia
0

Kan inte se om du är kille el, tjej? det finns olika anledningar till varför dom flesta studios har 18år på BV (ASAP 18år med ID, räknas in med surface och genitalt så inga föräldrar med ID ) en av dom stora är för tjejer eftersom mellan ungefär 12-21år så växer och förändras den kvinnliga kroppen markant, killar får skägg och grövre röst medans tjejer som dom flesta kanske vet?:P får framförallt höfter och bröst, vilket gör att det kan vara väldigt dumt att sticka en Bv för tidigt som sedan hamnar helt fel av den enkla anledningen att man har växt. sen ska vi inte glömma det rent privata/personliga med bröst för kvinnor… före 18år tycker jag inte att det finns någon som helst anlening att ens fundera på något så privat som BV för främst tjejer men även killar.

vad det gäller dina frågor:

1: ja så klart det gör ont kom ihåg att du faktiskt fått en jävligt stor nål stucken rakt igenom;)

2:blöder är inget ovanligt, men det skiftar från person till person. om du känner oro för det så ta i första hand kontakt med din piercer(fast en som sticker BV på någon som är 14år bör man kanske inte fortsätta ha kontakt med?), el, någon annan studio. annars gå till hälsocentralen helt enkelt, men kom ihåg att dom inte är särskillt kunniga i just bodypiercings normalt sett.

3:blå? ja åter igen kom ihåg att du har fått en stor nål stucken rakt igenom bröstvårtan/vårtgården, och ett blåmärke är helt enkelt blodkärl som spruckigt/gått sönder under dermis/huden.

4: 3-18 månader brukar anses av dom flesta som "normal läktid" sen är det självklart väldigt individuellt hur man läker.

5: ja när beror helt på personen som har piercingen, hur dom sköter om den, hur dom äter, hur dom mår rent allmänt(deppig/glad/nervös/orolig ect ect).

6: flytande tvål går utmärkt om du menar lactacyd, vilket är en enormt bra tvål för all form av tvättning eftersom den är framtagen för att kunna användas på hela kroppen även "där nere" utan större risk för uttorkning. men sen finns det ju självklart fltande tvålar som absolut inte bör användas, enkelt sagt så ju starkare en tvål luktar (parfym mm) ju mindre lämpliga är dom att tvätta sår med pga, risken för uttorkning. havssalt kan visst funka OM du har ett exakt! recept för koksaltlösning. men minsta fel i sådana blandningar kan resultera i att du förstör för din läkning mer än vad den hjälper till.

Barbarella har ett komplett sortiment med lösningar och annat för sårvård el, gå till apoteket.

förlåt för världens längsta svar men det är söndag morgon och har massor av tid att fördriva;)

Stay safe // Faffa @ WiCK3D BodyMod, Registrerad medlem i A.S.A.P (www.asap-sweden.com)

PS; använder min vackra frus iFokus konto pga, mitt konto är spärrat/borttaget av någon okänd anledning, sitter och väntar på ett svar ifrån ansvariga här på iFokus men dom verkar inte vilja fixa eftersom det är nu ungefär +1 vecka sedan jag mailade dom och inget svar….

93/

// Sr. Siberia

Medarbetare Astrologi

Fuerte
0

Det låter som att det är något allvarligt fel med din piercing! Jag piercade min nipple den 5/5 och fick då ett plåster jag skulle ha i två timmar. Efter två timmar tog jag av det och skulle sätta på en kompress, och då var det blodigt och så. Efter det har jag använt kompress i en vecka och tvättat med klorhexidin (har fått veta nu att det torkar ut och är ärrbildande) och nu gör jag ingenting med den.

Jag har inte haft ont och inte blött någonting sen första bytet till kompress, det varar inte ens! Du ska vara rädd om din nipple och ta ut smycket om det fortsätter sådär!

grejs
0

Nr 19. Angående koksaltlösning, hur exakt menar du då? och vad för recept tycker du man ska använda?

Sr-Siberia
0

Kort sagt. Tvätta med mild tvål exempelvis lactasyd. Eller Klorhexidin lösning, INTE Klorhexidinsprit

Det är enklare att helt simpelt gå på apoteket och köpa KlorhexidinLÖSNING kutan. Än att göra egen,men jag noterade en annan tråd här där de tar upp just egen koksaltlösning, HÄR.

;)

Något man aldrig bör använda dock är Desivon sårtvätt, eller annat som innehåller alkohol,sprit,etanol..kalla det vad ni vill. Då det är ärrbildande och tar bort deskadliga bakterierna OCH kroppens egna bakterier som är där för att hjälpa till att läka din piercing. Desivon är ärrfrämjande i högsta grad. Ett litet sidospår bara.

93/

// Sr. Siberia

Medarbetare Astrologi

Hardcore-Generation
0

vilken lam frågeställning.

Läste något där uppe om varför fråga här när denna så kallade piercaren är seriös , om han nu känner henns så borde väl hon vara den bästa personen att fråga . vem är bättre att fråga än en legitemerad Piercare, Om hon nu är det.

Och seriöst eller inte. Lamt som fan att pierca en 14åring hur väl man än känner person.

kasst.

MorbidAngel
0

Har inte varit inne på en Väldigt lång tid, och nästan inga svar här stämmer. Det har läkt helt perfekt och det blev inget fel med den och jag fattar inte varför ni fortfarande bråkar om Vem som gjorde den, jag frågar här och då ska ni väl svara här också och inte säga till mig att fråga piercaren ?

mandariiin
0

Eftersom vi sitter bakom en annan datorskärm så är dte väldigt svårt för oss att veta exakt hur din piercing ser ut.

och så som du har tjatat på om att det är en seriös piercare så anser väl många att du får stå ditt kast genom att gå och fråga henne/honom. eftersom dom piercare som verkligen är seriösa ska kunna informera sona kunder om läkningen på piercingen.

Jag vill inte lägag mej i denna diskussion om seriös elle ricke seriös piercare, då jag anser att den redan har spårat ur.

Men om du tänker pierca dej flera gånger, se då till at få info från piercaren på en gång, då ingen här inne uppskattar piercare som utför nålstick på mindreåriga(under 15 år).

Självklart är du välkommen här om du har frågor och funderingar. Men när man som 14åring gör något sånt tokigt så får man nog tänka sej för lite extra. Åldersgränserna finsn utav en anledning.

Love-
0

asså seriösa pircar inte minderåriga bara så du vet

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

MorbidAngel
0

#26 Normala personer håller inte på att bråkar med en 14åring om dom själv är 19 och inte har ngt bra att komma med, om du har läst dom andra inläggen ser du nog att det redan står där Precis vad du just skrev :)

Love-
0

ja det har jag sett men du anser att dem e  serösa ändå ju och jag får skriv vad jag vill

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

mandariiin
0

Alla har rätt till olika åsikter. Men nu anser jag att denna diskussion om att piercaren är seriös eller inte kan läggas ner.

//Medarbetare

[Linxter]
1

Hur är det med din bröstvårta nu? Jag ser att det var länge sedan du startade den här tråden?

När jag var 17 gick jag till en piercare som påstod sig vara seriös (han hade tatueringsalong, men var nog inte utbildad piercare har jag förstått i efterhand). Jag behövde inte ha med målsman och, precis som i ditt fall, så gjordes den efter stängning. Som du redan förstått så är det inte okej, så det tänker jag inte säga. Jag blödde jättemycket och jag var nog dessutom lite blå, och jag visste inte heller om det var normalt. Efter några dagar slutade det att blöda, och jag lät den sitta kvar. Det här kalaset slutade (2 år senare) med att piercingen började vandra uppåt och satt tillslut i vårgården, snarare än bröstvårtan, och jag fick inte ut den. Jag gick till en seriös piercare som plockade ut smycket åt mig och berättade att det inte var bra gjort. Att blöda sådär mycket är tydligen inte heller normalt. Idag har jag ett mycket fult ärr på bröstvårtan, som är mycket synligt - trots att jag är snart 29 och det alltså är 12 år sedan jag gjorde den.

Det jag ville säga är: låt aldrig en piercing sitta kvar om den beter sig underligt. Det är alltid bättre att ta ut den och låta kroppen läka, och sedan göra om den igen om man fortfarande vill.

MorbidAngel
0

Den är perfekt nu jag va hos en annan piercare idag. Men den piercaren har utbildning.

[Linxter]
0

Vad bra! Du gjorde alltså om den på nytt?