Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 6522 ggr
Shanea
2009-09-22 02:48
0

Lenas studio

Hallå hallå!

För det första, detta är mitt första inlägg på forumet så jag vill passa på att säga hej. Hej på er :)

Min faktiska fråga gäller Lenas studio i Stockholm, undrar om det är någon som varit där någon gång? Jag planerar just nu min första tatuering och har fastnat för den studion även om den kanske inte verkar vara så "stor". Jag själv tycker att informationen på sidan verkar bra och deras tidigare verk snygga, men det skulle det vara kul att höra några ord från någon som har erfarenhet från studion ifråga.

Eller är det kanske någon annan studio i Stockholm/Uppsala ni rekommenderar varmt?

Tatueringen kommer troligtvis bli en älva i svartvitt.

Länk till Lenas studio

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.

mandariiin
2009-09-22 03:26
0

Jag har aldrig hört talas om denna studio. Så jag kan inte uttala mej i frågan om dom är seriösa elle rinte.

Kan rekommendera Teds Tattoo I Upplands Väsby och deras studio vid Bromma plan i Sthlm.

Annars är Pärleporten bra, i Uppsala.

Shanea
2009-09-22 23:05
0

#1 Uppsala är egentligen mycket närmare för mig, men vågade mig inte riktigt på Pärleporten eftersom att de hade så dåligt med information på sidan… men kanske ska överväga den då :)

mandariiin
2009-09-23 00:33
1

Han som tatuerar där (minns ej namnet) är väldigt duktig. Tyvärr så pratar han inte svenska, men engelska går bra. Flört

3mmaa
2009-09-23 02:24
0

Diablo tatto och piercing på hornsgatan e verkligen hur duktiga som helst ! :)

mandariiin
2009-09-23 02:28
0

Om man ska till Hornsgatan så rekommenderar jag CALM för piercing….. Diablo har jag aldrig hört talas om.

Shanea
2009-09-23 03:42
0

#4: Hittar i stort sett bara mellan centralen och drottninggatan i Stockholm (okej, LITE mer hittar jag, och bra på att läsa kartor ;P), men antar att hornsgatan ligger i Stockholm och inte Uppsala i alla fall :)

mandariiin
2009-09-23 04:10
0

Japp, det gör det. Kika på eniro så ser du vart det finns Flört

Shanea
2009-10-06 13:41
0

Gick till Pärleporten igår, men artisten där sa att han bara gör färg, och jag ville ha svartvitt. Han rekomenderade dock east street i Stockholm, och kanske att jag kunde gå dit på drop in eftersom tatueringen är ganska liten.

Ska se om jag hinner in till stockholm i helgen och kan prata med dom kanske :)

Ceciliaolucifer
2009-10-07 04:01
0

#8 East brukar ha lååånga väntetider tyvärr :(

mandariiin
2009-10-07 04:12
0

East street är sanslöst dyra!!!! dom är bra, men lever väldigt mycket på sitt rykte, därav priset. och väntetiden….

Shanea
2009-10-07 22:23
0

ajdå… vad svårt det ska vara att hitta en vettig studio… Hur långa väntetider pratar vi om? Nu kan det ju vara så att jag kanske kan göra det på drop in, men är ej säker, tänkte fråga om det i helgen när jag åker in. Men kanske lika bra att jag räknar med att kolla någon annan studio när jag ändå är inne, händer inte så ofta. Teds Tatto på Brommaplan som Mandariiin rekommenderade såg väldigt trevligt ut om man kollar hemsidan i alla fall.

Shanea
2009-10-08 01:03
0

Dessutom så verkar det tyvärr som många, inklusive Teds tattoo har stängt på lördagar…

mandariiin
2009-10-08 02:40
0

East street kan ha ca 2-3 månaders väntetid. men det kan vara kortare om man har tur.

Plain pain (Per) tatuerar på lördagar, och brukar ibland ha möjlighet till drop in. men det bästa är att ringa innan. (Tel: 08-23 09 10) Fast jag tycker att han är ganska dyr, men duktig.

nagini
2009-10-08 02:41
0

#1 Teds tattoo i väsby.. är dom verkligen bra? O.o
bor jättenära där, å har gått in dit flera ggr.. men har inte fått intrycket av att dom är speciellt seriösa och duktiga

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

mandariiin
2009-10-08 02:41
0

#14 bland dom bästa.

nagini
2009-10-08 02:45
1

#15 jasså.. när jag var inne där för ett tag sen..

så var det en tjej med sin mamma, tjejen ville pierca naveln eller vad det va.. 15 årsgräns med förälders tillstånd som vanligt..

men hon var bara 14, skulle fylla 15 om 3 månader (hörde dom säga det)

dom lät henne pierca sig iaf, det tycker jag inte är speciellt seriöst

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

mandariiin
2009-10-08 02:49
0

aha, jag har tyvärr ingen koll alls på hur dom är med piercing där, men när dte gäller tatuering så är dom väldigt bra.

Shanea
2009-10-09 01:37
0

#13 två-tre månader kan jag leva med ändå… Jag har velat haft en tatuering sen innan jag fyllde sjutton, så är van vid att vänta :) Att det skulle vara dyrt är kanske ett större problem, eftersom jag inte har några tidigare tatueringar har jag ju ingen känsla för vad som är billigt eller dyrt… men vi får väl se. Har nu en lista på fyra studior jag kan tänka mig och ska besöka på lördag.

East street, Lenas studio, plain pain, och ANT tattoo and piercing.

Fast om det skulle visa sig att pris och tid är överkompligt på east street blir det väl bara dit jag går, tänkte satsa på det först och främst.

mandariiin
2009-10-09 02:34
0

ANT är tyvärr inget ställe jag själv rekommenderar, då jag har sett tatueringen sambon har där ifrån. och vet äevn anledningen till varför den ser ut som den gör. och det är inget som sambon har påverkat. utan det är pga dålig tatuerare. ANT (Tyron) är däremot duktig när det gäller piercing.

East street kan jag säga rakt ut att det ä rinte värt priset. jag själv skulle aldrig ens gå dit för ett pris förslag….

Lenas yttrar jag mej inte, just med tanke på att jag aldrig har hört talas om studion.

Plain pain…. värt att kolla. om du ändå bara ska göra något litet så har Per vettiga priser, och han är duktig som sagt.

Shanea
2009-10-09 14:32
0

Nåja, ANT hade jag bara som ett "reserv" alternativ, om det skulle skita sig med de tre andra studiorna, vilket inte är så troligt.

Vi får väl se hur det blir, tyvärr har ju inte lyckats hitta en enda studio som previs ALLA talar gott om (har även kollat andra forum osv), så det är väl lika bra att skaffa sig en egen uppfattning eftersom alla (utom ANT då möjligtvis) inte verkar vara helt odugliga tatuerare Glad

mandariiin
2009-10-09 21:01
0

Kollat Lilla gatan i Solna?

Shanea
2009-10-10 21:09
0

Hört talas om den, men ville inte fara runt allt för mycket så höll mig till dom i lite mer centrala stockholm.

MEN, nu är det såhär att imorse var jag på east street, eller ja,  vid tolv tiden. Han som stod i receptionen var jätte trevlig och hjälpsam. Dessutom fick jag ett väldigt bra intryck av studion, där fanns alla möjliga människor i olika åldrar. Väntetiden låg "bara" på sju veckor och han sa att min skulle tatuering skulle gå på ungefär 1800-2200, vilket var vad jag räknat med att spendera (dock är tatueringen en present, och kommer inte behöva betala själv, så egentligen är priset inte mitt problem). Så, jag slog faktiskt till. Ska tatueras av Ida.

Så, jag får väl skylla mig själv som gick dit, men nu har jag änteligen en tid 24 november, och är lite överlycklig :D

mandariiin
2009-10-11 02:54
0

haha, absolut inget fel på east street! dom är bra. synd bara att dom lever så mycket på sitt rykte.