Yeeey septum :)
Idag lite innan klockan 13 piercade jag min septum..fy fasiken va nervös jag var innan.
Allt gick jättebra om vi bortser från att Fredrik som stod i "receptionen" glömde att skriva att jag skulle ha en retainer så chai piercade och när han fått i ringen och säger han: Ja nu är det bara kulan som ska på så är vi klara.
Haha, gissa om jag fick panik! Men han kunde byta ut smycket mot en retainer så nu är allt som det ska. Jag är dock lite orolig över att jag ser hålet på ena sidan rätt så lätt när jag vinklar huvudet men det beror säkert bara på svullnaden *hoppas*
Nu ska jag gå in på crazy factory och köpa smycke till den :) Lovar att lägga upp bilder när den läkt och jag har något fint smycke i den.
varför ska du ha en reainer?

#1 Jag studerar till tandsköterska och vi får inte ha några ansiktspiercings alls. Jag hoppas på att den här kommer hålla sig gömd iaf för mina lärare och under praktiken.

Får man vlja vad för sorts smycke som ska sättas i när man gör en septum eller kan man välja om man vill ha ring eller hästsko tyyp ?
Mvh Ellenfyrkant

#3 På studion jag var fick man välja själv och det är nog det vanligaste men visst finns det säkert vissa piercing studios som bara vill sätta in ett visst smycke för att dem upplever att det läker lättare med detta :)