OT: Brevvänner
När man var yngre var det så lätt att skaffa brevvänner, det fanns annonser i alla de där barntidningarna man läste, eller så var det i alla fall för mig 
Nu är det inte lika lätt, visserligen rekommenderar jag sidan brevweb, där man kan lägga ut en annons och svara på andras för att få brevvänner, har hittat en och annan brevvän där, men nu försöker jag på ett annorlunda sätt.
Jag letar efter någon som tycker om att skriva långa brev, någon som kan skriva om både vardagliga saker och mer allvarliga. På sikt hoppas jag helt enkelt hitta en riktig vän att dela mina tankar med :) Mer informationen om vem jag är kan ni hitta på min sida.
Kom igen nu folk, ett handskrivet brev värmer i höstmörkret, jag lovar. Är ni intresserade skicka ett privat meddelande, du får gärna vara mellan 17-23 år, helt enkelt för att det vore skönt med någon som är i samma skede i livet som jag, ungefär i alla fall. Tråden kan användas till att diskutera brevskrivande och brevvänner i allmänhet ^^
Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.
Jag har haft brevskrivning som hobby sedan jag var 7-8 år. Idag har jag ett tiotal brevvänner över hela världen. Självklart skriver jag breven för hand. Just nu bor mina brevväner i USA (6 stycken), Tyskland, Österrike, Ryssland, Sydkorea, Litauen, Israel och Australien. Om man vill ha internationella brevvänner är www.interpals.net en jättebra sida att lägga upp en profil på. Det som är bäst, eller det bästa man får på köpet, är att man reflekterar över sitt liv.
Åh, visst är det underbart med ett brev! :) Jag önskar verkligen att jag tog mig tiden att skriva brev nuförtiden, men jag kommer mig aldrig för trots att jag vill/borde/måste (beroende på situation). Men den sidan ska jag lägga på minnet :)
Paulina
Måste vara häftigt att ha så utspridda brevvänner… ska kolla in den sidan :) Dock skriver jag ju själv helst på svenska, tror jag skulle bli så irriterad över att inte kunna uttrycka mig som jag vill och känna mig så hämmad… men å andra sidan är det säkert nyttigt att förbättra engelskan och intressant med andra nationaliteter.
Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.
#3 Jo, om man inte är van vid engelska kanske det känns lite konstigt, men jag tror att många underskattar sina kunskaper i engelska. Vi får dessutom så mycket gratis i form av våra medier. Själv skriver jag helst på engelska nu, för jag är så ovan att prata om känslor etc på svenska. Så kan det bli. ^^