Sned eller bara svullen?
Undrar om ni som har piercat septum var väldigt svullna efter att ni gjorde den? Så pass att hålen satt högre upp eller längre ner på ena sidan?
tack på förhand :)

En septum är väldigt svår att få rak. Om den är nypiercad så kan du självklart vara svullen, därav "sne-heten". Så fort du märker att det inte är någon svullnad och hemsk ömhet så kan du försöka leka med smycket lite, så att den lägger sej rak under läknings processen.

Ja, jag gjorde den i lördags så den är ju rätt så ny. Är den såhär sned vet jag inte om det hjälper att leka med smycket så den blir rak. Det ena hålet sitter perfekt för det måste man verkligen vinkla huvudet mycket för att se men det andra syns för lätt.
Jag har en retainer i för att jag inte får ha den på min praktik som jag ska på om en månad.

eftersom det är väldigt svårt att se här ifrån hur den sitter så kan jag tyvärr inte säga så mycket. men jag vet att det knappt går att få en septum rak vid själva piercing tillfället. utav det får man fixa under läkningen.

Jag har mailat till studion och han bad mig komma in :) Får se vad han säger om det.
Ja, det allra bästa är ju att gå in till din piercare och kolla upp :) Min vart sned först, därav gjorde han min septumpiercing två ggr. Vilket var mindre skönt - då jag hade två hål på ena sidan och ett på andra. Men det läkte fint och nu är det perffa :) Det tar faktiskt ett litet tag förrän den lägger sig ordentligt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#5 Gjorde han om den direkt eller fick hålet du hade läka ihop först?
#6 Han gjorde om den direkt. Han gjorde hålet, satte i ringen och stirrade på mig ett tag. Sen sa han det att "Nej, jag måste verkligen göra om det. Jag kan inte stå för något som är dåligt." eller något liknande och tog ut ringen igen. Tårkanalerna vart väldigt uppretade kan jag lova :)
Så det var bara att köra in kanylen i samma hål på högersidan och ut igen på ett annat ställe på vänstersidan. Så det var just det jag hade mest problem med i läkningsprocessen. Det gjorde hemskt ont ett tag :) Men som sagt så vart det bra och nu ligger den som den ska. Ett tag la den sig gärna lite till höger, men det rätta till sig.

#7 Okej :) Skönt att det löste sig för dig. Får hoppas att jag har lika tur :)
Ja då. Sköter du den som du ska, så ska du se att den blir bra också :)
min har aldrig vart sne :D den är lika rak nu som vid piercingtillfället :)

Sådär, nu har jag varit hos Chai och kollat med honom. Han sa att han medvetet har piercat den lite snett p.g.a. att min nässkiljevägg är sned. Men han var mycket mån om att jag skulle känna att allt var bra så jag kan fortfarande komma tillbaka och pierca om den vid ett senare tillfälle om det inte känns bra :)
Nu ska jag bara låta den läka ifred och försöka vika ner retainern när jag tvättar den för att se hur den hänger.
Chai påminde mig även om att jag kan använda ett svart smycke eller ett i plast om jag vill vara säker på att den inte ska synas :)

hehe första tiden så kan den vara sned på ena sidan ena dagen och nästa vara sned åt andra hållet. och tredje dagen kan den vara rak och dagen efter sned igen, inget konstigt alls med att den är sned och vind medan den läker eftersom nålen går in på ena sidan först så hinner det svullna där fortare än på utgångshålets sida såviket nästan jämt får dem att se skeva ut i början.
Svårt att säga om den är sned lr rak förrenst den läkt .
(någon som lust att gissa hur många nystuckna septum jag sett?) *skrockar*
- No bird soars too high if he soars with his own wings -