Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 9217 ggr
Sloj-border
1

inte äta efter tungipercing?

Hej! asså jag vill VERKLIGEN ha Tungpiercing! och jag tjatar på mamma hela tiden och hon säger att men inte kan äta på flera dagar och att jag kommer gå ner flera kilo då (jag är smal så då kommer jag bli jätte mager)  och min fråga är då:

Kan man inte äta dom första dagarna efter man har tagit sin Tungpiercing?Obestämd

tacksam för svar! :)

Aviendha
1

En del får inte i sig annat än lite fil eftersom tungan kan svälla en del och det gör ont att svälja. Man bör ju hålla sig till lättuggad mat utan mycket kryddniong för att inte irritera piercingen under läknikngen, vilket kan vara bra att tänka på innan.

Jag kunde dock äta direkt, min svällde knappt alls, men en väninna kunde inte ens prata, det var enormt svullet och smärtade i flera dagar så hon hade stora problem med att äta.

Jag tycler att du gott kan vänta tills du har åldern inne. Det känns som en evighet, men i efterhand är det värt det. Du hinner ha den resten av livet.

Sloj-border
0

#1 okej ;) ja men jag har velat hafft det jätte länge nu och jag vill verkligen ha de.. :/

Aviendha
0

#2 Japp, det ville jag med en center labret med ;) Men idag hade jag inte alls vart lika glad om jag hoppat på det tåget kan jag bara konstatera. Det finns en otroligt bra anledning till att de flesta väljer att tillämpa åldersgränser, oavsett hur orättvist det känns eller hur säker man än känner sig som ung. Åldern kommer.

Det finns ett superbra "ordspråk"; "det är aldrig för sent för att skaffa en tatuering, däremot kan det vara för tidigt", samma gäller för piercings skulle jag vilja säga.

Sloj-border
0

#3 hihi aa, du har alldeles rätt! :) men om man plockar ut tungpiercingen och låter den växa igen så syns det ju inte, eller?Obestämd:P

[Sockerkick]
0

Jag satte i min Tungpiercing igår igen, och då hade jag hadt den ute i 1,5 år! Hålet hade ju krympt en del såklart, men det fanns kvar, och syntes på undersidan av tungan. Kunde trycka igenom min gamla läkstav igen utan större problem!

Sålänge piercingen läker ordentligt så kommer hålet finnas kvar även om det krymper en aning. Det finns liksom ingen mening för kroppen att läka ihop vävnad som redan är läkt.

Sloj-border
0

#5 heh okej :P men det syns ju inte på tungan gemfört med typ läppern elr nått :)

FredrikaM
0

när jag hade ur min Tungpiercing i 1,5månad och skulle sätta i den igen fanns hålet kvar, men det var ihop krympt. jag tryckte igenom piercingen men fick problem med var. hade i den i ca 1 månad igen men beslöt att ta ur den eftersom problemen kvarstod. nu har jag fått en knöl i tungan, den varar emellanåt och verkar inte vilja försvinna. passa dig för att göra så bara, haha. men hålet det syns inte alls i tungan. jag mår fan dåligt ofta över att det sket sig med min piercing, haha.

[Sockerkick]
0

#7 Usch vad tråkigt för dig! Jag var lite öm dagen efter, men min tunga verkar ha repat sig fint! dock så sköter jag iofs om den som om den vore en nytagen piercing. Sköljer med saltlösning och listerine etc.

Sloj-border
0

#7 å nej, vad tråkigt!! :((((((

Sloj-border
0

jag har en till fråga..

piercingämnet (alltså kirurgiskt stål, "plast" mm.) är det giftigt på något sätt? min mamma som är läkare påstår att dom innehåller gifter mm. det är ju sånt som man ha i inplantat (stavas??) i andra delar av kroppen.. men då säger hon att munnen har syror som bryter ner mat mm. och att det är annat PH-värde. är det sannt som hon säger, eller försöker hon bara skrämma mej så att jag inte ska ta piercing? :P

jätte tacksam för svar!! :))))

grejs
0

#10 Låter underligt, har aldrig hört nåt liknande. Tycker man borde hört det innan om det är någon fara och dessutom undrar jag var det är för material i tandställningar och liknande i så fall?

Sloj-border
0

#11 ja det tycker jag med !! :S :P

dogpoo
0

angående ätandet så kan jag informerat att jag åt rostad smörgås samma kväll. lite mer komplicerat än vanligt men det går:)

Niini
0

Har svårt att tro att det skulle vara gift i kirurgiskt stål eftersom det är precis samma material som man använder vid operationer och vid tandläkaren, vid gynundersökningar o.s.v.. Din mamma borde väl veta det som är läkare ;)

FunkyShrimp
0

#7 shit, jag läste 1,5 ÅR först xD haha. Undrade hur fan det gick till.
Men samma sak här, har haft ute den i typ 3 veckor ena gången och 2 veckor en annan. Var lite trögt o bara få in 0.7 som ett vanligt örhänge :O Andra gången gick det smidigare, men första gången när den hade vart ute i 3 veckor. FY SATAN va ont det gjorde o trycka igenom den xD skojar inte! det hade ju dragit ihop sig rätt bra hehe ;P var öm i flera dagar sen i tungan. Kan fortfarande känna det onda när jag tänker tillbaka på det :P Men fick inget varande iallafall^^

Jag har den i min mun fortfarande Cool var väl ett år sen jag gjorde det.

#13 jag försökte äta ostbågar.. men det gick inte så bra. bet i piercingen och det gjorde ont. kryddor i hålet i när började käka vanlig mat.
För ca ett år sen åkte vi några stycken och skulle pierca oss och den ena gjorde tungan. Det var fast bestämt att vi skulle käka pizza sen, han var mest bestämd på det. Jag sa flera ggr att han verkligen inte skulle kunna klara av det med en helt nytagen piercingen men han lyssnade inte.
När vi fick pizzorna upptäckte han rätt snart att han inte kunde äta nåt haha. Tog med den hem, lånade min mixer och mixade den istället >.<
Men han åt inte upp så mycket av det haha inte vacker syn, mixad pizza i kylen :D Var fest samma dag hos personen med. Han fick skriva lappar för att förmedla vad han ville säga :P
Skånska med brytning och Tungpiercing, vilken kombination^^

[Sockerkick]
0

#15 Jag hade ute min i 1,5 år :P Det kanske var mitt inlägg du läste (#5) :P

Jag fick igenom min med lite våld, men det var inga större problem, och det gjorde inte särskilt ont :P

Sloj-border
0

#14 okej :P jo hon vet att det inte är giftigt men hon hittar på ursäkter hela tiden!!! -.- jag har bevisat att alla dåliga saker hon har sagt är osanna xDDD hehe ^^ och nu har hon kommit på en ursäckt om att det gör jätteont att nypa den där tongen i tungan -.-  *suck!!!!*

[Sockerkick]
0

#17 hahaha. nej det gör minst ont av allt! När jag skulle göra min Tungpiercing var jag så nerövs att jag höll på att dö, men när det var över så blev jag nästan lite besviken. "Var detta allt?" typ. man hade ju byggt upp en sådan skräckbarriär! hahah

FunkyShrimp
0

dock tyckte jag tången nöp till rätt bra :P
och sticket var inte helt smärtfritt heller. det gjorde ont men var en av de minst onda jag gjort iallafall^^ han gjorde rätt långsamt så har nog med det att göra^^

Sloj-border
0

#18 haha ^^ okej :D

#19 hihi okej :) ja det är ju väldigt olika från person till person ^^

Mihr
0

Det där med när man kan äta efteråt är helt individuellt, vissa testar redan dagen efter och tycker det går bra medan andra hålelr sig till fil och flytande i flera dagar alt veckor, så helt individuellt.

Inget konstigt med det.

Hett tips till alla med nypiercade tungar är att all mat som man äter med händerna: som hamburkare, kebab,korv m bröd etc oftast gör ondare eftersom vi har en tendens till att ta för stora tuggor då Tungan ute

Jag tycker att du och din mamma helt enkelt ska ringa och fråga stället där du tänkt pierca dig och höra vad de säger så kan din mamma få lite fakta av piercaren.

- No bird soars too high if he soars with his own wings -

Sloj-border
0

#21 hihi okej :) :P

ja det var en bra idé! :)) jag ska säga det till henne :)

ElinSvensson
0

Jag är också rätt inne på att pierca tungan! Men den jobbiga tanken är om man nu läspar mycket?
Vet dock heller inte om jag vågar, men har ju tagit hål i navlen, så ska väll inte vara några större problem ;)

[Sockerkick]
0

#23 Jag läspade lite i början på vissa ord där s-ljudet ligger längre bak i gommen. Typ "extra", "bastu" och "majs", men det försvinner rätt fort, efter nån vecka sådär :)

Sloj-border
0

#23 haha ja jag me^^ fasst jag är inte alls rädd och ta den :P ( men det kommer nog ändras när jag sitter där och väntar på att bli piercad ^^)

Bromelia
0

Angående mat frågan så åt jag köttbullar och makaroner dagen efter och det gick alldeles utmärkt så länge jag lutade lite på huvudet Tungan ute tänk bara på att skölja munnen nogrannt efteråt