Badhus
Jag gjorde min navelpiercing för lite mer en 6 veckor sedan. Jag har inte haft några problem eller så utan den har, vad jag sett, läkt helt okej.
Skulle den överleva ett besök till badhuset? Jag har nämligen min prao på en brandstation den här veckan och nu ska vi tydligen dit och simma.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
alla är vi olika och läker olika fort. man brukar säga att de 3 första veckorna ska man avstå från bad, men eftersom du själv känner att den har läkt så ska det nog inte vara problem.
Den ser inte helt läkt ut, men jag känner inte av något.
Piercaren sa att jag skulle unvika bad de första 3-4 veckorna.
Jag tänkte rengöra den direkt efter badet.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
jag var ganska dum och badade med min halvveckas verticala labret i tron om att jag inte skulle doppa läppen.. några skvättar och dne var megainfekterad dagen efter…
jag skulle stå över om jaghade nydligen piercat naveln
Navelpiercingar tar lite längre tid på sig, jag hade hoppat över badet i din sits. Men vi alla gör ju som vi känner för. Badar du så se till att rengöra den ordentligt efteråt!
Paulina
#2 då hade jag avstått med tanke på infektionsrisken. badhus är ju inte det renaste precis, dessutom är inte klor så nyttigt för ett öppet sår/oläkt piercing.
hmhm.. Detta ät tydligen en rätt viktig del eftersom denna prao är mer som en utbildning.
Nu blev jag rätt osäker.. Får se hur jag gör. Om jag badar, hur ska jag rengöra på bästa sätt? Spola med vatten, koksaltlösning? Jag har nån piercingrengöring jag fick med när jag gjorde den, den har funkat bra hitils..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Finns plåster på apoteket som är vattentäta, kan du inte sätta på ett sånt??
Kanske smäcka på ett Mepore PRO som är vattentätt
Eller nån plastfilm typ Tegaderm över naveln
Jennie