Placering av tatuering, synlig eller ej?
Jag ska ge mig själv en tatuering när min 3 år långa behandling är klar, har kommit halvvägs nu. Men är osäker på placering, hur tänker ni vad gäller synlig eller inte. Om tatueringen ska kunna döljas av kläder eller vara mer eller mindre synlig hela tiden. Har mina tankar vad gäller nacken. Men börjar tveka nu. Skulle vara roligt att kunna se tatueringen själv utan spegel. Vill gärna ha ett lite annorlunda ställe med. Inte de som alla andra har.. om det nu är möjligt? Tacksam för tips!
Jag funderade på ungefär samma sak ganska länge, och kom fram till att jag tatuerar ju mig för min egen skull och ville därför att i alla fall första tatueringen skulle sitta någonstans där jag kunde se den utan x antal speglar till hjälp :) Valde överarmen, men du får väl fundera över vad det är du vill med det liksom, du kanske bara vill ha något litet diskret som är lätt att täcka liksom… Vet inte riktigt vad en "udda" placering skulle vara… insida lår kanske, fast är nog inte det roligaste :P Lår tycker jag visserligen är något som inte är jättevanligt, men snyggt, sidan av höften liksom :)
Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.
Oj, det är en sak som bara du själv kan avgöra. Jag gick länge i tanken att sätta min första på skuldran, men efter en dels funderande blev det på insidan av fotleden, precis ovanför knölen. Där visas den under sommhalvåret, men inte vintern om jag inte väljer det själv. Och så ser jag den själv dagligen. Sen har ajg inte sett så många med en tatuering just där, det är oftast på utsidan då.
Jag tycker inte du ska tänka så mycket på synlig eller inte, utan att du ska tänka på var det känns mest rätt för dig. Motiv, storlek, form osv spelar ju roll, den kanske inte är snygg att ha på överarmen, men skuldran passar den finfint… Det är ju helt enkelt känslan som ska vara rätt när du väljer ställe, oavsett om du vill visa den eller inte.
Jadu, det där är en svår fråga :) Jag har både synliga och osynliga, en drake på sidan av nacken/halsen, den syns ju men ändå inte, jag har dessutom långt hår så jag kan dölja den om jag vill.
Sen har jag på båda armarna men dom går ju att dölja med långärmat, en på vaden och en på låret, de syns ju bara på sommaren, eller typ när man badar.
Som Zadeira sa så kan ju motivet passa bäst på ett visst ställe, och hur mkt du vill att den ska synas, man kanske behöver tänka på arbete osv så man åtminstone vill kunna dölja den när det behövs och när man vill :)
Jag gjorde min tatuering på ovansidan av foten, och det är jag nöjd med. Man kan välja själv när man vill visa den och inte. På sommarhalvåret syns den ju mest hela tiden, men det har liksom blivit så att det känns som att den hör sommaren till (är för övrigt ett bi på 5-6 cm). Jag är iallafall jättenöjd med den och ångrar inte att jag valde foten. Men allting är ju en smaksak. En bra sak att tänka på är ju det som ZaraC sa, det är bra att kunna dölja den i vissa arbete osv. Men fundera lite till så kommer du nog fram till något smart :)
Jag har tatuering i nacken. Det är lätt för mig att se den med en liten spegel, så det känns bra :) Man vill ju kunna se den så ofta man vill som du säger!
Sen kan man ju väldigt lätt dölja eller visa den året runt, bara att sätta upp eller släppa ut håret.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Om en tatuering är synlig eller inte beror väl på vad man vanligtvis har för kläder på sig? Äger man många polotröjor så syns ju heller inte tatueringen i nacken, t.ex. Jag har min på ca 1/4-del av ryggen och den blir då synlig för alla när jag är på gymmet, går i bikini, har brottarlinne eller halternecktopp. Men ja, jag tycker att det är viktigt att den enkelt kan döljas. Jag är snart färdig med min utbildning som tagit 3,5 år och är beredd att ha plagg som täcker tatueringen om det är kravet för en anställning. Det kanske är annorlunda om man inte lagt ned så mycket tid på att utbilda sig till sitt drömjobb.