laserblekning
Jag ska göra covers på ett par av mina tatueringar och för att de ska bli riktigt bra så vill studion bleka ner dom med laser först…
Är det nån som har erfarenhet av det… brukar det bli bra??

Har ingen själv, men vad jag har hört brukar det funka bra. Det är ju mycket enklare att tattuera över dem så de inte syns om de först bleks lite.
kan tipsa om en artikel vi har här på bodyart ang. laserbehandling, där finns även lite bilder

Det brukar bli mkt bra resultat att bleka den gamla tatueringen innan du gör en cover up! Ju mer "orörd" huden ser ut desto bättre resultat! Vissa vill ju försöka laserbleka tatueringen så den inte syns alls. Då brukar det krävas runt 7 behanslingar, men man kommer ju självklart ha lite spår kava av tatueringen. Ska du bleka den inför en cover up krävs kanske 3 behandlingar, för att den ska vara tillräckligt blek för att göra en bra cover up över. Jag har gjort det och är MYCKET nöjd. Jag kan verkligen rekommendera en studio i Västerås som är bland de billigaste i landet, trots att de har bland de bästa resultaten, på blekning av tat.! Stället heter Lightspot laserbehandlingar.