Ta bort tatto med?
Hejsan
Har gjort en tatto som jag ångrar innerligt! "fyllan" :( Nu undrar jag om de på något sätt går att ta bort? Utan laser! den är liten nästan som en femma och består endast av sträck! Och sitter på jobbigt synligt ställe! Kanske urdum fråga men funderade på om de kanske skulle kunna gå köra över den med brunkräm? Fastnar de må tro? Kan de vara farligt på något sätt? Funkar inget alternativ så får sandpappret åka fram! Men ville helst slippa detta! :)
Tack för seriösa svar!
Gud nej, skippa sandpappret! Det blir stora, fula ärr av det och kommer svida som ett as innan det väl läker! (I know, har haft en och annan skrapupplevelse och även med sandpapper)
Jag har för mig att jag såg någon kräm som skulle bleka, men det lär ju inte gå att bleka så det ser ut som innan. Laser är nog det bästa alternativet skulle jag tro.
Brunkräm kommer knappast att ta bort en tatuering. Farligt är det inte, det enda som händer är ju att du färgar det övre hudlagret brunt, men tatueringsfärgen sitter ju djupare än så. Kanske kan du gå till en tatuerare och förklara läget, han/hon kan ju då ge tips utifrån hur det ser ut på just dig, och de är säkert kunniga inom det området även om de själva kanske inte kan ta bort den.
Paulina
Täcka med ny tatuering var min första tanke..
Innan det här med lasern kom, tog min storebror bort en tatuering med kirurgi. Han hade den på överarmen, så de skar bort det lagret med hud och ett lager hud från låret som de satte på armen. Men… Ja, vad tror du själv är minst smärtsamt och blir snyggast? Det var 10-12 år sedan han gjorde detta och armen är förstörd.
Cover-up eller laser är nog det bästa.
/Christine
Ja jo de e klart de gör ont! :) men smärta bekommer nog inte mig så mycke! de som är värre är efter så blir de ärr och på ärr växer inte hår på väl!? så en kal fläck på skallen har jag inte lust att gå me! :) men denna blekkräm va heter den då? för kan man bara få den lite blekare så syns de inte alls när håret växer… hur djup sitter bläcket ungefär? Men om de färgar övre hudlagret så skulle man nog få bort en del av de synliga iaf…
Jag minns inte alls vad blekkrämen hette. Men om det sitter på huvudet så kommer den väl täckas av hår?
Visst, hår kan växa på ärr med, men det brukar (av min erfarenhet) vara sparsamt så jag skulle absolut inte satsa på det, hur desperat du än är.
Jag förstår inte hur du tänker alls. Även om pigmentet satt i det allra yttersta hudlagret, hur skulle brunkräm kunna få det att försvinna? Har du en gräsfläck på ett par jeans försvinner den ju inte för att du häller rödvin på dem. Du får bara mer på dem liksom :P
Hur djupt färgen sitter beror ju helt på hur "tatueraren" körde, och eftersom det var på fyllan så lär tatueraren knappast ha vart bättre än så och därför kan jag inte alls svara. Men det går nedanför det yttersta hudlagret, det som egentligen besåt av döda hudceller.
Paulina
Ja de jag menade var om man kanske kan tattoera över de MED brunkräm! :P Låter kanske galet men är desperat! :) eller om man kör över med ljusbrun bläck…. mm de roliga "eller inte" var ju att "tattoeraren" INTE var full! det som gör en mer förbannad. :@ Hur som kommer jag låta håret växa men tänkte mer om det värkligen går att fixa detta på något sätt…
Jag antar att du inte vill, men kan du inte visa bild? ;) jag är så ruskigt nyfiken.. hehe
#6 Aha! Nu fattar jag! Nej, brunkräm kan du inte tatuera med, den är inte alls framtagen för det syftet. Att tatuera över brukar göras genom att täcka med ett annat motiv. Att tatuera med brunt/vitt lär hjälpa föga. Det lyser igenom.
Varför är du så ovillig att testa laser? Iofs kanske det kan påverka hårsäckarna, jag vet inte. Det beror ju på hur den är inställd.
Att tatueraren var nykter betyder inte att han hade mer vett än en kastrullfull kille, vilket vi kan konstatera. Tatuerar man en påverkad människa på det sättet är man högst oansvarig! Han borde inte ens äga en tatueringsmaskin. Dessutom borde han betala skadestånd eller så, eftersom han skulle ha nekat eftersom hans förmåga inte är bra (om han nu bara körde ett streck liksom) han taggade en full kille på ett ruskigt dumt ställe.
Paulina
http://www.tattoofree.nu/ är en kedja med salonger i Uppsala, Linköping, Enköping och Stockholm. Det är laser och det bästa alternativet. Varför vill du inte använda laser?
Laser = dyrt och tar tid! sen skulle jag få åka väldigt långt om jag skulle köra med det.. tror nog ändå de är värt och iaf testa köra över med brun färg funkar de inte så får man testa nästa… ;) hur som så kommer de alltigt något gott ur de onda… :)
#10 Det låter som en dålig idé - med laser kan du ju vara säker på att du får bort/bleka rejält tatueringen istället för att testa flera saker som i längden kan bli bra mycket dyrare. Det finns säkert flera laserkliniker nära dig. Men det är ju du som bestämmer! ^^
#10 Prata med en tatuerare om det så får vi se vad h*n säger efter att ha sett det. Och var smart, gå inte till en hemmafixare, det lär knappast bli bättre av det!
Paulina

Kör laser! Det har blivit billigare då det börjat bli lite konkurrens inom den branschen. Själv har jag gått till en studio i Västerås som heter Lightspot laserbehandlingar, och är MYCKET nöjd! Super bra priser och super bra resultat!
Jag hade försökt se den som en lärdom istället för att ta bort, jag har en som jag ångrar men jag vill inte ta bort den för det finns historia bakom den. =) Är den inte för stor kanske man kan göra om den, har en kompis som tatuerade ett könsorgan han tatuerade över den med en siluett av en fågel. =)