Piercing i öronkant - det jag inte visste.
Jag har haft mitt hål i öronkanten i snrt 8 månader då det bara en morgon var svullet och blivit en liten infektion ringde och pratade med piercaren som sa att det var vanligt (då man kan ha legat dåligt på ringen och det kunde kommit in skräp).
Är detta egentligen vanligt?
Finns det risk att det händer igen? (Har haft flera piercingar i många många år utan att något har hänt förutom i läppen)
Mitt blev så helatiden, speciellt på morgonen efter jag hade sovit. När jag väl trodde det hade läkt eller var på väg att läka så blev det värre igen. Det slutade med att jag fick ta ut det.. och då hade jag haft det i två år. Fast vet inte om det är så vanligt igentligen eller om det är av samma anledning som ditt.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Ja det blir ömt när man sovit på det, jag fattar inte, pratade med en kompis som sa samma sak och han har haft sin i 4 år. Trodde aldrig det skulle bli så, men det är bra nu men gör lätt ont och svullnar på morgonen ändå.
Tycker man ska berätta detta om det är så vanligt, inte hört talas om det.
Visst kan vanliga lobe också krångla ännu efter 8 år om man råkar ligga opassligt på dem, speciellt om man har flera som ska samsas ;) Men att det kommer en infektion bara sådär under en natt tycker jag låter lite mystiskt..
Vad är öronkant för dig? Lobe eler helix? ;)
Mina lobes (örsnibbar) har jag haft sedan jag var 13 och de kan krångla om jag låtit dem vara ett tag och satt in nytt smycke och/eller ligger knasigt.
Om det är en helix du har och det bara gått 8 månader så är det inte alls ovanligt. De kan sköta sig bra för att sedan strula. Läketiden är även lång på dem iom. att de sitter i brosket.
Paulina

Mina helixs och lobes kan ömma lite om jag har sovit mycket på ena sidan. När jag har hörselskydd på mig ibland så ömmar det iprincip alltid efter ett tag, men sen när jag har tagit av mig dem så har det blivit bra igen.
Det kan också ömma i hålen för att jag har vissa material i dem som jag inte tål, det enda som funkar bra på mig är titan men det är så himla dyrt med titansmycken :/
Har aldrig hänt mig att det helt plötsligt blivit en infektion i mina, men det första året så krånglade dem rätt mycket.
- Medarbetare på studier.ifokus
#5 Det där är en helix ;) Det jag misstänkte helt enkelt :) Frågade eftersom jag hört en del benämna lobe/örsnibb på samma sätt :)
Paulina
#6 Gå in på Crazy factory o shoppa loss :)

#8 Men jag har för mig att crazy factory ligger i ett land utanför EU, blir det ingen risk att man får betala tull då? :/
Men annars är ju den sidan sjukt billig :)
- Medarbetare på studier.ifokus
#9 Det stämmer, sakerna kommer från Thailand men dom kommer med flygpost som ett litet vadderat brev och jag hade inga problem :)

Att en helix strular är absolut inget ovanligt. bara att stå ut
. mina krånglar ibland, speciellt nrä jag är sjuk och har ett virus i kroppen….
jag hade också där, men fick en knuta eftersom örhänget alltid fick stötar och fastnade i allt, en dag tog jag ut det på kvällen och så var det ihopväxt på morgonen, så sedan dess har jag inte haft i det, men kände att det nog var lika bra.. fast jag saknar det
Tycker det ska vara lite mer information att det kan krångla och liknande, hade jag vetat det hade jag inte gjort om det, fast jag har haft piercing en gång förut för 4 år sedan hade den i 4 månader och det var inga problem men när jag började jobba så fick jag plocka ut den dessvärre.
Jag vet inte riktigt vad du menar med information? Menar du inne på studion, att dem ska informera om det innan man gör den?
Man får nog kolla upp sådant lite själv också, innan man gör en piercing :) Kollar man runt, så hittar man nog rätt mycket om att broskpiercingar är struliga och svåra. Men dem är heller inte omöjliga.
Min helix har jag haft i 9 år nu. Och den har vart bra och dålig mellan varven. Inte förrän jag bytte till en labretstav, vart den riktigt bra, nu dem senaste 2 åren tror jag det är. Nu har den inte krånglat alls. Så det gäller väl att hitta ett smycke som verkligen passar en också. Min vart uppretat just för att de gick imot på baksidan hela tiden när jag sov. Nu är det bara plattan, på labretstaven, och den irriterar inte alls.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#14, låter intressant kanske borde byta till det också. =)
Härligt att höra :D
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆