Fult ärr efter Earl
Jag fick plocka ut min Earl för några veckor sedan då den började stötas ut och har fått världens fulaste ärr och folk frågar hela tiden om det är finnar inte så roligt.
Finns det något bra man kan täcka över mer? Funderar på att testa täckstift men vet inte vilket jag ska använda, tips?

massera stället så kan det läka bättre.
Håller med mandariiin, men om du känner att du ändå vill täcka ärret så satsa på en bra concealer. Finns lite olika märken, bara att fråga någon tjej du känner ;)
/Moonchild89 👻
Nja det har läkt och det är två synliga ärr, brukar inte synas när man använder aloe vera men har inte haft det hemma. Ja vi får se, känner inte till något täckstift men får väl fråga någon annan känner knappt ingen som använder smink
Jag skulle just tipsa om Aloe vera, smörjer mitt operationsärr under knäet med det varje dag för att minska ärrets fulhet. Funkar jättebra, så köp hem är mitt tips ;)
jo jag brukar rekomendera andra det också eftersom det fungerar så pass bra och det mindskar ärrvävnaden. Men vart inte beredd på det när jag hade så dåligt med pengar, brukar alltid ha Aloe Vera hemma. Tänkte börja med det nu och i hopp att ärret ljusnar i alla fall.
#5, det kommer säkerligen att ljusna och minska ärret.
Mitt ärr såg förjäkligt ut när jag började med aloe veran, nu har den upphöjda fula delen minskat och är bara på halva ärret, men hela ärret har fått finare färg.
Tyvärr tar det ju lite tid, så om du vill dölja det direkt så är ju täckstift eller liknande ett bra tips så länge.
Ärr ljusnar för det mesta med tiden, men det tar tid med ;) Ang täckstift eller så så gå till ex HM, Åhlens, Kicks eller liknande och fråga efter concealer, då kan de hjälpa dig prova ut en som passar din hud, för det finns en uppsjö av färger och täckningsgrad, och det är inte lätt att hitta rätt om man inget kan vill jag lova. Fel färg kan framhäva det hela.
Paulina
Tack för tIpsen