Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 1685 ggr
Jetaime
0

Jättesvullen..

Jag gjorde en off-center labret i onsdags och idag är min läpp jättesvullen. Det gör inte ont, men det känns rätt obehagligt. Piercaren sa att det kunde svullna upp men jag frågade inte vad man skulle göra då… självklart fick jag ringa om det var nått, men jag undrar bara om jag ändå kan låta den vara kvar och om det finns nått man kan göra för att svullnaden ska gå ner?

Sen undrar jag även om det är okej att använda läppsyl, eller om det bara är dåligt, för blir så himla torr om läpparna och sen srpicker dom. Eller finns det nått annat som man kan använda?

chocomian
0

Jag har läst att man kan sutta på en isbit lite försiktigt och att dricka kalla drycker, som ska lugna ner svullnaden en del.

Jag gjorde en off -center-labret faktiskt igår eftermiddag!

Den har inte svullnat upp så mycket som jag trott, men det gör ont när jag äter något/rör på munnen :P

Men annars hittills är allt helt okej.

Jag använder lypsyl för jag har jättetorra läppar, bara det är dina egna bakterier på det och inte använder någon annans så borde det nog gå bra :)

93-01-30
0

använd vaseline, och för svullnaden kan du ta is =)

ZaraC
0

Du kan kyla ner svullnaden med is eller annat kallt, men akta för köldskador! Ha helst nåt kallt i en handduk och håll emot.

Det brukar ju svälla, det är inget onormalt, men om det börjar vara och verkar infekterat så kan du ju ringa din piercare för råd.

Tror inte det är nån fara att smörja läpparna, men tvätta händerna först om du ska stryka på med fingrarna kan ju vara ett tips :)

Hopps den läker fint åt dig!

Jetaime
0

Tack :)

Meddo
0

hur går det med läppen ? Skrattande

Jetaime
0

Det går bra, jag förväntade mig att det skulle göra mer ont efteråt, men det känns knappt nått alls. Det blir lite svullet under natten så antar att jag inte är så jätte försviktig när jag sover. ;)