Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 15455 ggr
93-01-30
0

Wierd Lukt!?

Har ni någonsin kännt att era piercingar luktar wierd!? hur ''bekämpar'' man den odören :P ? !!Cool

Zadeira
0

Jag har bara hål i öronen, men visst luktar de konstigt ibland och blir som en beläggning på pinnen av smycket. Blir ofta så när jag är lite förkyld eller sjuk.

Hur bekämpar jag det? Med mild tvål (lactacyd typ) och vatten, både på smyckena och hålen en gång om dagen till jag är frisk igen.

Men det beror väl på vilken piercing, och varför den luktar konstigt.

linhof
0

det är hudavlagringar som luktar…helt normalt men dock sååå äckligt Flört även tvålrester från dusch o bad fastnar…

vatten…. o nån mild tvål funkar… ta gärna ut smycket när du gör rent… sen kan det bli som #1 skriver när man har infektion i kroppen…

93-01-30
0

okej, för jag har 3 st hål i vänstra örat, en töjning i högra örat, en i naveln och en i tungan. jag tar ut mina smycken varje kväll, tvättar dom, och lägger dom i en burk med alcosprit under tiden jag duschar, sen sköljer jag av dom och sätter i dom igen. men det tycks inte hjälpa =( det har typ alltid varit så =S
och min piercing i tungan… när jag tar ut den smakar det, och luktar… kaffe… vilket är väääldigt konstigt eftersom jag aldrig dricker kaffe =S wtf

Saga85
0

Jag tar så gott som aldrig ut mina smycken (mest de få gångerna jag byter). Navel, näsvinge och ögonbryn - de tvättas i samband med att jag duschar. Har aldrig tänkt på att de skulle lukta konstigt.

LinnB
1

Har bara känt det från hålen i öronen. Brukar ta ut smyckena, tvätta öronen och stoppa i andra smycken så får dom illaluktande tvättas och vila ett tag. Glad

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

mandariiin
0

har samma problem med mina töjningar. och det är när man använder sej utav "täta" material. jag bytte till horn eller trä, då funkar det perfekt, utan lukt :)

[TrevorS]
0

I öronen är vanligt att det luktar, fick rekomendation att ta ut smycket och tvätta med lactazyd och ringen och torka tort och ta på sig det igen jag har 16 mm =)

93-01-30
0

yääi, okej! tack för svaren! :D

[Wera]
0

Mina öronsmycken kan lukta illa när de setat i mitt västra öra där hålet är ganska nytaget. Usch tycker inte om lukten.