Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3365 ggr
Meddo
0

1.2 mm i 1.6 hål ?

Har hittat en supersnygg piercing men den finns bara i 1,2 mm och den jag har nu är 1,6. Hur blir det om man sätter i en mindre piercing i hålet? Ser det jättedumt ut ?

Aviendha
0

Det är en så liten skillnad och hålet kommer förmodligen dra ihop sig lite med när det kan så det kan rätta till sig.

Moonchild89
0

Nejdå, det ser inte dumt ut. När jag min första piercing så satte jag i 1.2 mm i stället för 1.6 mm som jag hade först (läpp). Det är inget som syns, och hålet kommer anpassa sig efter det nya smycket och dra ihop sig efter det. Men om du skulle ändra dig och vill sätta dit ett smycke som är 1.6 mm så kommer det inte gå.

/Moonchild89 👻

mandariiin
0

Det går att töja upp det till 1,6mm sen igen. fast det kan göra lite ont.

Liss
0

Tänkte preeecis skriva det att, - Joho, det går att töja. Men läppen är rätt känslig på så vis :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

mandariiin
0

men, hur vet ni att dte är läppen det handlar om? *förvirrad*

Moonchild89
0

#3 Jo, visserligen. Men det är inget jag hade gjort =o smärta! Men vill man så kan man. Men det jag menade var att det inte bara går att trycka in ett 1.6 smycke på en gång och tro att det ska gå lätt in. ^_^

/Moonchild89 👻

mandariiin
0

nej nej, det går inte lätt. men det brukar gå utan problem.

nu när det ändå är läppen vi har börjat diskutera så har jag en off center labrett som jag aldrig har något smycke i längre. (haft den i 6 år tror jag det är) jag får igenom ett vanligt örhänge på 0,8mm utan problem, sem är det bara att pressa igenom en 1,6mm stav. det är ömt i ca 2 dagar efter. mend et brukar gå utan större problem.

så att hoppa från 1,2mm till 1,6mm borde inte vara några problem. sen beror ju mycket på hur ens egna kropp beter sej.

Meddo
0

Okej men tack så mycket för alla svaren, då vet jag Glad