läkning av näspiercing?
Hej allihopa!
Jag vet sen tidigare att en näspiercing brukar ta 6-8 veckor på sig att läka, min piercare sa att det kunde gå fortare än så. Nu till min fråga - jag piercade mig för 3 veckor sen, har under förra veckan avverkat en dunder förkylning med mycket grönt…… ja just det. Min piercing har inte reagerat ett dugg på denna förkylning och jag undrar nu - kan den redan ha läkt ihop eller har jag bara haft tur och skött den noggrant efter som den inte blev infekterad. Man är ju sugen på att byta smycke min vill ju inte göra det för tidigt.
Mvh. Silverhuldra
Med näspiercing, menar du näsvingen då? Eller en septum?
I alla fall så kan en piercing verka läkt och trilskas senare. Låt den vara ett bra tag till. Om du stör den nu kanske du drar på dig en infektion i stället.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Näsvingen…. Tack, då låter jag den sitta kvar några veckor till.
Mvh. Silverhuldra

Hålle rmed Lis1. min tog ca 6 månader på sej att läka normalt. och då fuskade jag och bytte smycke för tidigt. och gud vilken infektion jag fick! det rent ut sagt rann blod i flera dagar nästan.
#3 eeee låter inte som någon höjdare, jag låter smycket sitta där det sitter och hoppas på en fortsatt bra läkning. Det var bara så att jag var så himla övertygad om att jag skulle få en infektion efter som jag var så in i bomben snorgig där ett tag + att dottra till råga på allt lyckades få in en riktig femetta med sin fot på näsan en natt oxå.
Mvh. Silverhuldra
Jag rekommenderar verkligen att vänta tills du kan vara bombsäker på att det är läkt innan du byter smycke. Jag var lite snabb, efter ca 2 månader, och höll på att inte få i det nya smycket - det rann både blod och tårar, men svägerskan (som bor i samma hus) fixade det. Men kan det undvikas så är det nog att föredra ;)
Jag vart också sjuk direkt efter jag gjorde septum. Men det var inga problem för mig heller. Jag vet inte, men snor kanske är rent? :P
Jaja. Låt den i alla fall vara tills det är helt säkert att den är läkt. Fast i och för sig upplever jag att näsvingen är rätt känslig första gången man byter smycke, oavsett när. Min trilskades alltid i början när jag bytte.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jag fick en riktigt smäll på näsan när piercingen var nästan nygjord (tala om att blodet rann… - men gamla tanter om mig ska inte syssla med boxning) och blev helt enkelt tvungen att byta smycke eftersom det gamla plötsligt inte längre ville sitta kvar. Fick en liten infektion, som jag kanske eller kanske inte fått ändå, men efter 8 veckor var den helt läkt och känns nu jättefin. Men jag tror att jag har bra läkkött och har varit rätt noga med att tvätta och hålla torrt och rent.
Det besvärligaste tyckte jag var att lära sig hur tusan man "skruvar" in skruvarna på ett enkelt sätt, men nu går även det som en dans. Det roligaste med piercingar är ju just att testa olika smycken! :)
Är sugen på att ta hål nummer två i samma näsvinge…
#7 enligt mig kan man aldrig bli för gammal för något - så länge lusten och viljan finns är det väl bara att köra på med det man tycker om anser jag. Tja att skruva ur och i blir nästa projekt att lära sig, jag har en spindel som jag e sugen på att sätta i - får väl bli lagom till advent antar jag. Jag älskar smycken så jag har redan köpt en uppsjö varianter
. mmm jag kan nog tänka mig lite fler piercingar här och var, frågan e bara vad omgivningen kommer att anse om det. Jobbar som lärare så jag får nog vara lite måttlig antar jag - åtminstånde då det gäller det synliga
Mvh. Silverhuldra
vänta med att byta smycke.. jag gjorde det när jag haft min i ca 3 månader…för att jag trodde den va läkt.. men sen när jag skulle försöka sätta i det nya smycket (som också var lite tjockare) så gick det inte, och så fick jag inte in det gamla smycket heller.. och det gjorde så himlans ont, och det blödde… så jag fick sätta i en ring tills svullnaden va borta… jag fick också infektion i den.. så byt inte den än,då kommer du antagligen inte få i den igen! ;/

jag har alltid haft super tur med min näs piercing, gjorde den hos en frissa för kanske 5 år sen, och smycket gjorde så satans jävla ont att ha i så efter 3 dagar bytte jag smycke, jag har ALDRIG haft problem alls med den, jag skulle nog säga att efter 2-3 veckor var den helt läkt.
#10 Vad var det för smycke du bytte till?
Det läker snabbare med titan.

har ingen aning om vad det var för material, den var silvrig iallafall.