Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 2524 ggr
Shanea
0

Källor för artikel

Tjoh!

Jag går just nu sista året på en gymnsielinje som inriktar sig på journalistik, och en del i vårt arbete är att jobba med skoltidningen som ges ut till ungdomarna i kommunen. Med tanke på den senaste tidens "tatueringstrend" har jag tänkt skriva en artikel om just detta, vad man ska undvika, lite tips och fakta, samt lite om tatueringarnas historia.

Ska naturligtvis försöka få en chans att ställa lite frågor direkt till en tatuerare, men skulle gärna få lite tips på tillförlitliga sidor som man kan använda sig av. Det är ingen jätte seriös tidning, men vill såklart försöka hitta sidor som är så seriösa som möjligt (tycker inte att det är godtagbart att pumpa i tatueringssugna ungdomar felaktig information heller såklart).

Någon som har tips?

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.

mandariiin
0

Låter jätte kul att ni vill få ut lite info till ungdomarna! Tyvärr har jag inga tips till dej, men jag önskar er lycka till!

Aviendha
0

Kul! :)

SRT (sveriges registrerade tatuerare) kan ju vara värda att kika på. De är en organisation som satt upp stadgar att följa, som jag tycker är vettiga, och vad jag vet så är det den enda typen av kvalitétssäkring man kan ha som tatuerare idag. (då menar jag inte på hur väl artisten kan tatuera, snarare hygiensiskt osv)

Shanea
0

Jo, SRT var faktiskt det första jag tänkte på också, och tänkte skriva lite om dem, men tyvärr hade de inte särskilt mycket fakta på sin sida, förutom de lagar man måste följa för att få vara medlem i SRT.

[jenkass]
0

mkt hittar du faktiskt bland våra egna artiklar här på bodyart, om du inte redan kikat där. :) lycka till med skolarbetet!

Shanea
0

Artiklarna här på sidan har varit till stor hjälp :) Nu har jag en liten fråga, någon som vet om det går att skicka en fråga till SRT? Hittade ingen kontakt information på deras sida. Eller så kanske ni kan hjälpa mig. Hittade ingenting i deras stadgar om att man inte får tatuera någon som är under inflytande av alkohol eller droger, vilket jag var helt säker på skulle finnas med. Är det så att de faktiskt inte har någon bestämd regel/åsikt i den frågan?

miklo
0

Skicka ett PM till mig om du fortf. vill ha hjälp.