Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 7101 ggr
Mansonchild
0

tungpiercing skötsel råd?

Hejsan jag har nu fått en tid för att ta hål i tungan vad bör jag tänka på under tiden dom tar den och så för att lugna mig.
och vad ska jag tänka på efter att jag har tagit den? Vad får jag inte göra och vad får jag inte äta.
Funderade också på hur ont gör det när dom tar den eller så? Gör det mer ont efteråt?

[jenkass]
0

Du borde få skötselråd utav din piercare. Bra info finns annars på: http://www.tribe.se/index.asp?bid=1&cid=54

Att tänka på under tiden är väl att ta det lugnt och andas och inte stressa. Det går över på en sekund:)

[Sockerkick]
0

Missbruka saltlösning!

Skölj hela tiden när du ätit eller druckit något annat än vatten!

Den läker fortare om du inte leker med den, men det e svårt att låta bli ;)

Mansonchild
0

haha, tack så mycket för tipsen :) jättesnällt

FredrikaM
1

Det går så fort när dom gör den så jag tror inte att du behöver tänka alls ;) Och smärtan kommer efteråt, det gjorde den iallafall på mig. Men det brukar gå ganska bra att äta lite lätt redan dagen efter, tänk bara på att inte trycka i dig hårda saker i början så som knäckebröd, äpple osv. Men mos och mosad potatis och sådana saker som inte behöver tuggas och bearbetas så mycket och slinker ner mest av sig själv brukar gå ganska bra.
När jag piercade mig sköljde jag munnen med corsodyl, ett munsköljsmedel som finns på apoteket mot infektioner i munnen.
Lycka till ! :)

Mansonchild
0

tack så jättemycket för all respons :) verkligen!Glad

elinswe
0

Tänk på att äta ordentligt innan du piercar dig! :)

Sloj-border
0

har du tagit den nu? :)

Mansonchild
0

jag ska ta den imorgon :D klockan halv 3
är massa nervös!

Sloj-border
0

ohh spännande!! du måste visa bild!! :D

Mansonchild
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är ganska dålig bild men kameran är helt knäpp :C
Och min tunga är svullen jag vet.

Lite svårt att borsta med tandborsten

men så blev det :D

Sloj-border
0

ohh, nice!!!Skrattande

Mansonchild
1

ja den är helt läkt nu faktiskt :) helt otroligt och jag har aldrig varit så glad!