Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 12923 ggr
[WeepingWillow]
0

tattoon "flöt ut"

I somras gjorde jag en tatuering på handleden, på insidan ca 3 cm från handen. Den läkte snabbt o det va inga problem men nu så ser det ut som att färgen "flutit ut" ner mot handen på 2 av bokstäverna (det är en text). Det ser lite ut som om man skrivit me tusch o sen råkat gnida ut bokstäverna lite me handen. Vad har hänt här egentligen? Det är ingen katastrof för det blandar ut sig rätt bra me mina blå ådror i handleden så ingen har märkt det men jag stör mig rätt mycket på det.

Liss
0

Det är rätt vanligt vid så tun hud som handleden. Ifall tatueraren kör lite för hårt så flyter det lätt ut. Och speciellt om det är tunna linjer som en text.
  Det som händer, är just att det flyter ut med ådrorna.

Det du kan göra åt det, är att köra en cover-up för att täcka hela. Eller också göra en touch-up och fylla i linjerna fetare, ifall det bara flytit ut intill tatueringen. Men det är svårt att säga ifall det funkar just på dig. Det får du prata om med en tatuerare.

Men eftersom det inte gör dig något så kan du ju låta det vara :)

För övrigt så är det inget farligt. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[WeepingWillow]
0

#1 Kan tänka mig det, lite dåligt då att han gick på där som han gjorde för han borde ju veta det.

Men den har lite särskilt värde för mig få jag vill inte gärna täcka över den :) Det får va som det är eftersom det inte är så synligt ändå men jag undrade lite varför det blev så men då beror det alltså på att han gick på lite hårt där huden va tunn.

Jenahbella
0

förlåt om jag går OT här men e de verkligen för att de kör för hårt me nålen?
jag har några stjärnor vid foten som jag gjorde för länge sen och de tog nog över ett år innan de började flyta ut lite..  
är de verkligen tatuerarens "fel" eller kan de egentligen bara hända för att huden e tunn?

[WeepingWillow]
1

#3 Det är väl större risk för att huden är tunn men det kan säkert påverka lite hur pass hårt man går på, kör man fram o tillbaka flera gånger på samma ställe så borde det va större risk. Min blev sån me en gång efter att den var gjord men bara på dom sista 2 bokstäverna då det går ett par större ådror precis där. På andra armen har jag ett slags porträtt o där har det inte blivit så.

Jenahbella
0

#4 okej ne jag tänkte bara eftersom de tog över ett år ionnan min började flyta ut lixom :)

[WeepingWillow]
0

#5 Hmm jadu, det vet jag inte vad det beror på, är långt ifrån expert i området haha. Har hyfsat nyligen blivit intresserad av bodyart :)

miklo
0

Det beror på att tatueringen gått ner för djupt. En tatuering ska sitta i andra hudlagret (vi har tre), där den sedan kapslar in sig för att inte flyta ut. Om den flyter ut har färgen satt sig i tredje hudlagret. Detta betyder dock inte att tatueraren är dålig, då hudens tjocklek är väldigt individuell, och speciellt svårt är det på dessa områden ni nämner. Det kan hända den bäste. Det kallas för blow out och är helt ofarligt. Att det verkar ha gått lång tid innan det började "flyta ut" kan bero på att du inte tänkt på det tidigare eller att det varit på gränsen, och när det väl börjat flyta ut så går detta väldigt sakta.

Jenahbella
0

#7 ah okej :) då vet ja :)

Tarzan88
0

Det är inte snyggt och OFTASRT blir de svårt att tatuera över det,då vävnaden blivit aningen ärrad ! huden blir då svår att tatuera och de kan bli smärtsamt! men ja antar att du inte tänkt tatuera över den!

[WeepingWillow]
0

#9 Om du menar mig så nä jag kommer inte tatuera över den. Det syns absolut inte tydligt, bara jag som lagt märke till det själv än så länge o ådrorna är ju ändå ganska tydliga o blåa i sig så det smälter ihop rätt bra. Det får va så. Va bara lite fundersam över vad som hade hänt o om det brukar bli så el om det va jag som va konstig.

Tarzan88
0

Skrattande# 10 Bara du är nöjd så är de bra! annars e de synd då den sitter där den sitter!

[WeepingWillow]
0

#11 Jag är nöjd ändå :) Den är till minne av Michael Jackson plus att den är gjord i London där jag bott förut o där mina bästa kompisar bor nu så den är väldigt värdefull för mig :)

Tarzan88
0

Det är bra,det är de som räknas att man själv är nöjd!Skrattande