Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 1981 ggr
Chachaa
0

Piercing i läppen steg för steg...

Hejsan jag ska kanske pierca mig i läppen och jag undrar om någon kan berätta om hur dom gör. och ni kan också gärna berätta hur man ska tvätta osv efteråt!!Glad

Moonchild89
0

Först tar piercaren fram alla verktyg som behövs. Sedan sätter h*n på sig handskar och tvättar runt området du ska pierca och målar dit en liten prick där du vill ha din piercing. Du får sedan skölja munnen med bakteriedödande medel och sedan får du lägga/sätta dig i en stol (typ tandläkarstol) :P sen klämmer han dit en tång runt din läpp och sedan tar h*n fram kanylen och sticker igenom läppen. Efteråt sätter han dit ditt smycke som du ska ha och på de flesta ställen erbjuder dom dig att köpa olika medel att rengöra din piercing med och ger dig svar på eventuella frågor angående din nya piercing.

/Moonchild89 👻

Moonchild89
0

Oj glömde svara på sista frågan ;D se till att tvätta din piercing både morgon och kväll med medlet du köper hos piercaren. Finns olika medel, både för invärtes och utvärtes bruk. Har du inte köpt något medel så funkar det aldeles utmärkt med koksaltlösning. Var även noga med att borsta tänderna och hålla munnen allmänt ren, men "övertvätta" inte, då kan piercingen bli irriterad pga det. Det räcker gott och väl med morgon och kväll. Skölj gärna munnen med vatten efter varje måltid de första dagarna efter din nygjorda piercing. Håll dig borta från alkohol, tobak, oralsex under läkningstiden :P

/Moonchild89 👻

Moonchild89
0

Oj, kom på en till sak du bör undvika, då det kan irritera piercingen: starka kryddor!!

/Moonchild89 👻

mandariiin
0

Super svar från MinasTirith!