Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: ideer-och-tips
Läst 2365 ggr
[TrevorS]
0

Olika svar från piercare?

Jag kollade runt för ett år sedan då jag skulle göra en industrial den första piercaren jag träffade sa att det inte var några problem, när jag gick och frågade en annan sa han att det absolut inte gick att göra en sådan på mig så träffade jag en tredje som sa att det skulle fungera och en fjärde som sa att det kanske skulle gå men ville inte göra det. Jag gjorde vanlig piercing i öronkanten.

MEN! Varför säger olika piercare olika saker, blev riktigt förvirrad för jag vill fortfarande ha en industrial. Vågar man ta en sådan?

regskylt
0

jag får också höra olika saker från olika piercare om allting. man blir riktigt förvirrad..

[TrevorS]
0

Vad hade du gjort? Hade du vågat ta piercingen? Jag har en annan piericing jag tänkte göra först och vill ta en åt gången för tar an flera har det en tendens att krångla.

skrellet
0

fråga piercaren i fråga om varför den säger X då andra du träffat säger Y. dom brukar ha ett vettigt svar. kan vara att dom inte är van att göra på din form av öra, eller liknande.

[TrevorS]
0

Den ena säger att jag har fel form och den andra att jag har rätt form på örat, deär det enda de har sagt. Är fortfarande förvirrad.

regskylt
0

för min del så har jag fått höra andra saker efter at tjag har gjort mina piercings. framförallt om min verticala labret. att med 1.2 så migrerar den lättar eefter soma tt den tunna staven skär sit ut ur läppen, och sedan att 1.6 migrerar lättare då dne är mycket större..

så nu funderar jag på om jag ska töja upp den eller inte

[TrevorS]
0

Oj jo jag kan tänka mig det varför kan inte alla fungera på samma sätt så man slipper bli förvirrad vore bra om man kunde få en liten instruktionsbok till sig själv när man föds.

Aviendha
0

Piercare är ju människor med olika åsikter och erfarenhet. Jag skulle be dem motivera sina svar och försöka avgöra om det låter rimligt eller inte. Jag skulle inte ta den på det stället som bara säger "jaja, det fixar vi" utan vill att det, om det finns oenigheter, ska vara väl genomtänkt och att min piercare vet om detta men kan motivera varför han tycker att det är en god idé. Om jag skulle ta den eller inte beror på vad de säger och hur mycket jag vill ha den osv. Alltså kan jag inte ge ett entydigt svar förän jag själv står där och hör motiveringarna.

mandariiin
0

#5 vad jag har lärt mej så migrerar det lättast med tunnare smycken. det har jag märkt på mina egna piercingar, vad piercare har sagt, och sett på kompisars piercingar.

Anledningen till olika svar från olika piercare är nog som tidigare nämnt, åsikter och erfarenhet. Sen borde piercarna kunna motivera sina svar.

[TrevorS]
0

#7. Det svaret jag fått när jag frågar varför de säger olika är för de pratar om just öronformen, ärligt talat säger den ena att jag har förlite att pierca i medans den andra säger att jag har perfekt öra för att pierca på detta viset, vilket som är troligt vet jag inte, kollar runt lite på nätet och sett alla möjliga sorters öron, former och jag kan inte själv tänka mig om det är rimligt eller inte.

#8. Jo jag vet att alla har olika erfarenheter och åsikter och det är bra annars skulle alla köpa skitprodukter hela tiden. Men tycker det är jobbigt att de inte kan enas när det är något jag vill ha/göra så blir det lite frustrerande.

Mischa
0

Alla är upplärda olika, precis som att vissa tatuerare väljer att rekomendera olika typer av eftervård och krämer.

Det finns ju ingen "riktig utbildning" för piercare, alla är ju upplärda av någon och har alla olika erfarenhet.

Jag tycker det är bra att dom nekar till ett jobb dom känner att dom inte skulle klara av, det kan mycket väl vara så att ditt öra är svårt att få till en bra industrial och vissa vill inte göra det medans andra tror att dom kan utföra det eller tar den chansen.

Min industrial håller ex. på att migrera ur ena hålet trots att jag haft den i ett par år.

≧◔◡◔≦

[TrevorS]
0

Okey, jag tror jag får försöka glömma att jag ville skaffa en sådan. Som sagt, det du sa nr 10 så sa en utav dem att den kan börja flytta på sig och även bli hudboll (övervävnad eller vad de nu kallade det för) runt hålet.

Jag ska göra en annan piercing i örat också så jag får satsa på den.

Tack för alla svar. =)

Mischa
0

#11 det är utan tveka en av dom snyggaste piercingar som finns, men för min del kommer jag nog på plocka ur den då den vandrat.

≧◔◡◔≦