Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3915 ggr
Ellenfyrkant
0

Septum gjort !

Nu har jag fått min första, men inte sista, piercing. Den är faktiskt lite sne, har jag upptäckt. Men i och med att det är septum och jag kommer att använda cirkelformade smycken kommer det inte märkas. Jag är nöjd ! Skrattande

Någon med erfarenhet av piercingen som har några special, special (skötsel) råd ? Flört

Mvh Ellenfyrkant

mandariiin
0

vicka den rak :)

bild?

regskylt
0

det är inte ovanligt att piercings ser är snea när de är svullna unde rläketiden. det fixar tills sig när svullnaden gått ner troligtvis.

bild? :)

Ellenfyrkant
0

#2 Fast det beror inte på svullenhet tror jag för den ser likadan ut nu (2,5 dygn senare) som när den var precis ny. Och jag tycker knappt jag har blivit något svullen, inte än iaf.

Visst fixar jag bild, har valt att ha en böjd barbell.

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Just det, kom på en sak. Han skrev ner måtten på piercingen och det står 12x10. Tänkte bara försäkra mig om vad det innebär, vilket mått som är vilket och det är 1.2 mm tjock och 10 mm lång när det står så va ? Ganska bra att veta. ;)

Mvh Ellenfyrkant

mandariiin
0

gissar på att det är 1,2mm x 10mm.

det är väldigt vanligt att septum piercingar blir något snea, då det är ett svårt ställa att pierca rakt. det bästa du kan göra är att vicka och lirka med den medan den läker, så den kanske "ramlar" ner och sätter sej rakt. se bara till att inte pilal för mycket, och ha alltid rena fingrar när du gör detta!

Ellenfyrkant
0

#5 Tack, hygienen är jag mycket nogrann med, inte så sugen på infektion i näsan. Funkerar det lika bra att försöka få piercingen att "ramla upp" ? Flört

Mvh Ellenfyrkant

mandariiin
0

haha, det går bra att försöka åt båda håll ;)

Ellenfyrkant
0

#7 Skämt åsido. Skrattande

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Här kommer bilderna. Glad

Mvh Ellenfyrkant

mandariiin
0

Varför har du en barbell? det var väldigt fint det lilal som syns :)

Ellenfyrkant
0

#10 Tack. Glad

En 1.2x10 mm curved barbell.

Mvh Ellenfyrkant

mandariiin
0

jo, men varför en sån? syns ju mer med t.ex. hästsko/BCR.

Ellenfyrkant
0

#12 Haha oj, läste "vad har du för barbell ?". Såå…. Nu ska jag svara på din fråga ! Flört

Jag valde en barbell för att dels tkr jag inte de mini små BCR ringarna (5 mm ?)är snygga att ha som septum piercing. Men den största anledningen, för att nu svara ärligt, var att jag ville ha en diskret för att jag inte fick för mina föräldrar. Skäms

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

#12 Ville btw ha en hästsko men de sa att de inte satte i såna som läk och retainers hade de inte hemma.

Mvh Ellenfyrkant

mandariiin
0

aha, då är jag med ;) hoppas att det läker fint och rakt nu Skrattande

Ellenfyrkant
0

#15 Ja, tack det hoppas jag verkligen !
Jag är hopplös, haha har redan planerat vilka smycken jag ska köpa in i minsta detalj. Flört

Mvh Ellenfyrkant

mandariiin
0

det är bra, då vet man vad man vill ha ;)

Ellenfyrkant
0

#17 Ja, haha, kan man verkligen säga.

Mvh Ellenfyrkant