Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 7483 ggr
Schnigel
0

BCR ring, hur sätter man dit?

Tjena! Har nyligen skaffat mig en bcr ring,(en sån där ring emd en kula på) piercaren satte själv dit den, men tog ut den idag för att testa ett annat smycke, och nu kan jag inte få på kulan igen, har försökt i 2 h, och min kille med och det går helt enkelt inte! Någon som kan säga hur man ska göraSkrikandes Och hur man på nåt smart sätt får ditt ringen på ett osmärtsamt sätt x)

peaches
0

ibland måste man ta en smal tång och liksom vidga lite på ringen för att få i kulan.

Schnigel
0

aha ok :o men kommer kulan hållas kvar då?

peaches
0

du vidgar bara lite när du ska sätta in den, de går tillbaka. Så man ska inte trycka ut den så speciellt hår, bara tillräckligt så att den öppnas bara lite mer.

Schnigel
0

aha ok :o får försöka testa då ^^ tack så mkt för hjälpen

cupcakes
0

Ta en rak tång och sätt liksom på insidan av ringen, så du trycker utåt (det bästa är en tång som öppnar sig när man trycker) och puttar dit kulan, då låter du tången gå ihop så sitter det där :)

Jag hade otroligt med problem innan, men min bror visade mig det här och det går utan problem! :)

Schnigel
0

aha, tror inte jag har nån sån tång o.O

cupcakes
0

#6 Men det går med en vanlig också, man får liksom hålla i och försöka trycka ut handtagen samtidigt, lite knepigt men det går när man väl kommit på trixet :)

VAASHii
0

Man kan oxå ta en sax om man vågar det :)
Funkade för mig iaf en gång!

Schnigel
0

heheh ok :p gick till en anna piercingstudio igår än där jag gjorde.. och det ville göra om hållet o.O

VAASHii
0

Ville de göra om hålet? Oo
Varför det? =P

Schnigel
0

De tyckte det satt för långt ner o.O och sa att de inte kommer funka med en ring då.. men de var tvungen att läka efetrsom jag har misshanldat det närjag försökt fixa det där med ringen :p

VAASHii
0

Ojdå! Hur ska du göra nu då? ^^

soetisen
0

Det låter konstigt att du måste göra om den :O

Vart sitter den? :)

- Medarbetare på studier.ifokus

Schnigel
0

Ska dit på lördag och snacka med dem så får vi se hur det blir ^^

Schnigel
0

den är en vanlig labret central Förvånad

VAASHii
0

Ja, alltså det låter helt knasigt :P
Har du någon bild på hur det ser ut?

Schnigel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mjo här ^^ fvet inte om det syns så bra

Schnigel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

^_^

VAASHii
0

På första bilden ser det ut som att den sitter lite långt ner för att kunna ha en ring, men på andra ser den inte ut som det!
Ah, jag ska inte spekulera så mycket, jag blir bara vimsig och vimsar ner alla! :)
Det ser hur som helst bra ut på dig ^^

Schnigel
0

hehe mjo, den sitter nog lite långt ner, den går neranför tänderna :o Ååh tack :D Har funderat på i typ 4 år om jag skulle göra eller inte :p

VAASHii
0

Oh Det var väl ungefär samma här!
Kommer ihåg när jag gick i 7an och jag och mina två vänner klippte av en bit från såna där rutade block med spiral-rygg och satte i läppen! Haha! geez :P
Men sen blev det en riktig labret tillslut!

Schnigel
0

haha, jag gjorde också nåt likande, tog sån där metaltråd och böjde till :p Haha mm. Man får en sån adrealinkick när man gör det och vill göra en till! Ska nog göra i tungan kanske ^_^

soetisen
0

Den var ju lite långt ner, men det finns ju olika storlekar på ringar också, så du hittar nog en ring som passar dig :)

Snyggt var det iallafall!

Schnigel
0

Mjo, frågade de om det och de sa att det inte skulle bli snyggt :O Tack! :D

soetisen
0

#24 Man kan alltid prova ;)

Schnigel
0

Haha jo sant :P

Ellenfyrkant
0

Plattänger är perfekta i såna här lägen !

Mvh Ellenfyrkant

Schnigel
0

Vad är det förnåt? :o

Ellenfyrkant
0

#28 Ett vektyg man ofta hittar i garaget eller i pysselhörnan. Glad

http://www.smycketillverkning.com/images/bra-verktyg.jpp <-- där finns en bra bild på hur plattången jag pratar om ser ut.

Mvh Ellenfyrkant

Schnigel
0

Fanns ingen bild :o

Niini
0

#30 Stavfel.. du ska byta ut sista bokstaven (p) till ett g :)

markazits
0

Jag håller på med ringbrynjeteknik också, och de tänger man använder där är perfekta även till BCR-ringar. Kallas för låsringstång.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=56359454

Ellenfyrkant
0