Nypiercad
Jag var vid piercingstudion igår och tog min första piercing. Har velat haft en Tungpiercing sedan jag var 13 och nu har jag den.. Det som förvånade mej var att det kändes knappt när dom tog den. Men när barbellen åkte i då gjorde det ont. Jag fick rådet att munskölja två gånger om dagen med listerid. och så fort jag ätit eller druckit något skölja med vatten och att jag skulle försöka prata mycket för folk brukar ofta skita i att prata för att det gör ont och då vänjer man sig tydligen inte vid den på samma sätt. Timmarna efter gjorde svinont men nu känns den knappt och jag har faktiskt vant mej vid den. dock är den lite förstor för att den inte skulle strama när tungan svullnade upp så den är ännu lite i vägen..
Men fy fan vad skönt det kändes att ta den. Har väntat sedan jag var 13 och nu en vecka efter jag belv 18 så tog jag den:)

Att prata mycket var väl ett utav dom tokigaste råden jag hört. haha. att prata mycket kan däremot försämra och irritera läkningen.

okey.. Han sa att det var bra att man gjorde för att flertalet personer han piercat hade inte vant sig vid den iaf..

man vänjer sej vid den…. så du behöver inte vara orlig. prata i den mån att det inte gör ont i tungan.
Roligt :D
Jag tog i tungan för 3 månader sedan och jag håller med dig, kändes knappt när den togs men när barbellen åkte i då gjorde det lite ont. Och timmarna efter gjorde det ont. Jag var tyst hela tiden, pratade nästan ingenting för än dagen efter lite… mumla, nicka och sa några få ord.
De första 7 dagarna hade jag svårt att äta normalt och prata normalt, jag lespade och pratade som en bebis. Men sen vart allt normalt :)