Näsvingen
Piercade näsvingen idag och tittar redan på crazy factory på piercingar, trots att det är typ 8 veckor kvar tills jag kan byta :)
Men funderar på om man ska ha nose bone, straight nose stud eller curved nose stud? Jag tänker att curved sitter bäst, tänker att dom två andra kan ramla ut när man sover. Men vad är det egentligen som är bäst?
Och funderar på om man kan ha både 0.8 och 0.6 mm tjocka piercingar? Alltså att man ibland har 0.6 och ibland 0.5?
Vilken diameter och tjocklek ska en bcr ha om man ska ha den i näsvingen?
Hehe, det var nog alla frågor :)
Värd på Choklad iFokus

Diameter och tjocklek är något du måste gå till piercare för att avgöra, eller testa dej fram själv.
Samma sak gäller med vilket smycke du själv föredrar. Jag t.ex. använder mej bara utav raka smycken, med en liten kula på insidan. Kan absolut inte ha börjd eller curved stav, då dessa vrider sej och sticker ut ur min näsa tycker jag. medan andra anser att det är dom bästa smyckena.
Så alla du frågar om är en smaksak, och storlek får du själv kolla upp. Jag varierar väldigt mycket i tjocklek på mina smycken. men då har jag haft min piercing i drygt 10år, och den är helt läkt. så det tar ingen skada av att jag trycker igenom lite tjockare smycken ibland. men det är absolut inget jag rekommenderar minst första året.
Tack för svar! Men beställer hem lite olika då och testar, men håller mig till 0.8 som tjocklek eftesom det är samma som på smycket jag har nu :)
Värd på Choklad iFokus

precis :)
Men med ringarna här, alltså ungefär vilken storlek är vanlig? Så jag inte beställer en alldeles för liten.
Värd på Choklad iFokus

#2 Fast du kan ju alltid sätta i en tunnare stav, då kommer hålet anpassa sig efter den. Men av just den anledningen kommer du då få hålla dig till den tunnare.
Mvh Ellenfyrkant

allt ifrån 6mm till 10mm är ganska standard. jag däremot behöver en 4mm till min näsa, och jag har stött på folk som behöver 12mm.
Till näsvingen uppfattade jag att en L formad var bäst. När jag hade en curved, alltså som en snurr på insidan, så syndes den i näsöppningen = inte snyggt :)
Men som sagts tidigare, sånt är en smak sak och man får testa sig fram till vad man gillar bäst och tycker är snyggast :)
Om du ska ha ring tippar jag på 4- 8 mm i omkretts. Fast det är också svårt att säga. Då man vill ha olika stort och litet där också. Och vi ser så olika ut :)
Angående tjocklek på smyckena. I första taget kan du inte byta mellan två olika stl eftersom hålet kommer gå ner till den minsta storleken du har då. Och i början bör man inte gå mellan två olika, att trycka igenom en tjockare då och då kommer störa hålet jätte mycket. Det får du nog vänta med tills det läkt helt och hållet plus något/några år.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Tack för jättebra svar! :) Ska beställa lite nu när jag får pengar, beställer lite olika modeller men alla i 0.8 nu då. Så kör jag på det :)
Funderar på om raka går att böja till med en tång så dom blir L-formade? Minns att min mamma gjorde det för typ 7 år sen när hon hade piercing där. Men risken är väll att det blir fel då och man får slänga smycket, eller finns det andra risker?
Värd på Choklad iFokus
Ja, 0.8 mm och 1 mm, tycker åtminstone jag, att det finns snyggast smycken i och det ser bättre ut. Så kör på det du :)
Jag töjde mitt hål i näsvingen till 1 mm några år senare, eftersom jag då kunde ha bättre smycken från piercingstudios. I stället för skiten jag köpt tidigare på glitter ;)
Nej, det ska nog gå bra. Bara det inte blir vasst någonstans när du böjer till den. När det är en liten bit som är som ett L så sitter den kvar bättre. Annars vill den gärna trilla ut. (fast det kan den iof göra ändå)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag har en curved, men känner att jag måste kolla så att den sitter som den ska ganska ofta. Eftersom jag bara vill ha smycken i rött guld (ja, snarare färgen, själva materialet ska helst vara titan) så är det lite begränsat för mig, känner jag.

det vanligaste är att man böjer till raka smycken till L-smycken. anledningen till varför dom är raka från början är för att man själv ska kunan anpassa längden "innan böjen".