Piercing på måndag
Huu, nervös, piercar tungan på måndag. Har i läppen men det var inte så farligt. Nu är jag äldre och fegare… hur ont gör det egentligen ;)
Inte ont alls! Det sticker till och man tror att man ska dö, och sen är det över :)
Jag har gjort det två gånger och det lättaste är att göra den. Det svårare är sen att sköta om den. Att ha en lagom svullen tunga är inte så najs ;)
Som #1 säger, det gör inte ont alls. :) Visst blir man fegare när man blir äldre? haha jag kände mig nervösare än någonsin när jag piercade mig förra veckan och det brukar inte vara likt mig xD
Jag tog hål i tungan för typ 2 månader sedan, den var extreemt svullen i 5 dagar sen kunde jag äta bättre men inte för än efter 9-10 dagar kunde jag äta helt normalt.
Jag var jätte rädd först, jag skakade t.o.m! Men sen på en sek var det klart, jag vart jätte förvånad! Jag kände ett litet lätt tryck sen var kanylen i. När han drog ut kanylen var det lite obehagligt men inte så värst farligt.
När tungan börja svälla och om jag rörde den för mkt det var bara då det gjorde ont..
Fast jag tycker att tungan var värre än naveln ^^
Glöm inte att visa bild sen bara :D
Lycka till :)
När man blir äldre kommer man på att livet inte är en lek längre och man bör ta väl hand om det. Nej, jag vet inte… Det hade vart rätt skönt och vara så orädd som jag var när jag var mindre :)
Fast så är nervositeten innan lite av grejen också.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

tyckte knappt det känndes att ta hål i tungan. däremot dagen efter var ju mindre roligt. Men det gick ju över det oxå 6 år sen är det nu 
det kommer att gå jättebra du får tänka på det underbara adrenalinet du får efteråt 

ont efter har jag inga problem med alls, men jag är hysteriskt nålrädd :) de piercings jag har gjorde jag för tio år sedan och nu är jag feg!!! bara själva sticket jag nojar för :)
Tungan vart det snabbaste och mest smärtfria jag gjort. Det knakade lite, men man ser ju inte nålen och det är en fördel för en som normalt svimmar vid blodprov ;)
Paulina

Lycka till idag! :)
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Sissedär, det var mycket väsen för ingenting. Nu sitter den där och min tunga är tjock coh ser väldigt lustig ut :) blir sojayoghurt till middag senare.
Grattis grattis :)

Härligt hoppas på att läkningen går kanon.
kan rekommendera att skölja med Hexident munskölj 1 gång morgon och 1 gång kväll. finns på apoteket.
Grattis!
Grattis! Sedär, det var ju inte så farligt ;)
Paulina

:) nej det var det inte.
Min kompis som var med gjorde en prince albert och frågade om det var många som var inne och gjorde den. No, most do the maistream stuff… bellybottom, lip and tung. Jaha, vad har jag då… jo just de tre nu :)
Var lite inne på att göra bröstvårtan samtidigt, men det får vänta lite. Min kille har lovat att pierca båda bröstvårtorna och snoppen om jag gör en bröstvårta… tycker att det är en bra deal.
Hahaha, sweet deal!
Paulina

#13 haha, det låter som en bra deal! själv försöker jag få sambon att göra en PA. men jag fick göra min själv, utan att han piercade sej. *suck*

Inte så förtjust i PA, föredrar stav genom ollonet eller i strängen… :)
#16 Agree, däremot tar de ju längre tid att läka :P
Paulina

Äh, vi har ett långdistansförhällande ;) han bor i holland. Han hinner läka.
Haha, kör hårt!
Paulina

Ååååh, faaan vad jobbigt det ääääär!!!!!! Kliar så jag håller på att bli tokig, går inte att äta, inte ens soppa. Kan inte borsta tungan så jag känner mig skitig som fan. Usch, läkningen är hundra gånger värre än själva sticket.
Jo, jag tycker läkningen är värre för både piercings och tatueringar :) Men det är bara att stå ut :) Gurgla koksaltlösning.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Corsodyl brukar vara bra att skölja med också. Finns på apoteket. Är till för operationer o.dyl. i munhålan. Använde jag, funkade perfa. Snart kan du äta igen ska du se, det går ganska fort
#20 För mig kliade det inte…
Dagen efter åt jag mest drickyoghurt men också glass (tog tid det hehe) och försökte mig på pommesfritt också..
Jag kunde äta soppa, potatismos, korv och pasta två dagar efter även om det tog jätte lång tid.
De första dagarna åt jag mest ris och couscous annars för det är lättare att svälja direkt för det var jobbigt att behöva tugga massor 

Två veckor och den var läkt trots hångel lite alkohol, lite orals*x och mat efter två tre dagar och borttappad munskölj. Nöjd. :) Nu är jag mest trött på den långa staven ochlängtar tills jag har råd att byta nästa vecka.
ah jag ska också pierca tungan och det sker nog nästa vecka :) Ihh! Längtar!
#24 hahaha, snacka m att gå ut hårt! Jag var aspetig och tillät inte ens hångel efter jag hade gjort tungan. Hånglade inte på säkert 1 månad. Var aspedant med mina piercingar när jag var runt 18-19.. Nu är jag mycket slarvigare.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#24 Vet du hur mkt det kan kosta att byta stav?
Jag tog min för tre månader sedan somsagt.. och har inte bytt läkstaven ännu!!
Har gått omkring med den där långa saken hur länge som helst, störs inte av den men ändå - jag har inte kunnat åka till en piercingstudio ännu och varje gång jag tänkt göra det har jag glömt boka tid, elr så har det varit stängt eller så har jag inte hittat en studio. För där jag tog piercingen ligger en bra bit från mig, och har inte åkt någonstans sedan dess, bor ju i en liten stad/stor by och här finns ju inget!
Och jag har ingen planerat att åka någonstans för än jul! Ska jag gå med min läkstav ända till jul då jag ska åka till Göteborg? Haha! 
#27 Det beror ju på studion och material, titan är dyrare än kirurgiskt stål. Det senare kostar runt +50kr oftast, så det är inte stora slantar man pratar om iaf :)
Paulina

#27 Ofta är det väl gratis att byta till kortare stav när man piercat tungan. Men det kanske är lite olika från studio till studio.

Näe inte dyrt, men jag är snuspank :) Har iaf bestämt mig för att göra en till i tungan. Förmodligen en bit fram ut på sidan så att man kan ha en liten ring ;)