Nyligen invigd i tatueringsvärlden
Måste bara få dela med mig lite.
För snart tre veckor sedan tatuerade jag mig för första gången. Jag och min bror ville göra en "syskontatuering". Aldrig hade jag väl trott att jag, världens genom tiderna fegaste människa, skulle våga "lägga mig under nålen" men si det gjorde jag!
Insidan av min ankel pryds nu av ett E, som samtidigt kan läsas som ett F då E:ets understa linje inte sitter riktigt fast (E och F = Emma och Fredrik vilka är jag och min bror), då vi båda är vattuman så lade vi till en "våg" under E:ets understa linje så att det skall symbolisera vattumannens vågor. Som grund till allt använde vi ett kalligrafi E som vår morfar skrev på ett kuvert till mig för en sisådär 20 år sedan.(Här snackar vi symbolik som skulle gillas skarpt av Miami/LA INK gängen. ^^) Min bror satte sin på armen, nedanför armvecket.
Inte ens tre veckor har gått och jag har redan börjat fundera på nästa tatuering, folk sa att det tenderar att vara beroendeframkallande men att jag också skulle fastna så snart trodde jag då inte. ^^
Skickar med en bild också där den inte ens är ett dygn gammal.
Jag fick också en massa idéer efter första tatueringen, fast egentligen är min första inte färdig ännu då jag bygger på den. Först var det en blomma och nu är det tre blommor, fyra fjärilar och massa blad, som en liten gren på en hibiskusbuske. Jag tänker dock lugna mig och tänka igenom nästa motiv, precis som innan jag gjorde första tatueringen. ::tips::
Grattis och välkommen in i djungelträsket! :)
Läckert, och jag gillar symbolik skarpt ;) Har en hel del sådant själv bakom mina. Hahaha, javisst sätter det griller i huvudet på en! Får konstant nya idéer och tankar :)
Paulina
Den var jättefin!
va fin den var :) kul med så mycket tanke bakom! :)
Tack! :)