Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 17310 ggr
[WeepingWillow]
13

Svullen fot!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär såg min fot ut igår när jag tog av mig sockarna o det ser likadant ut idag.

Jag tatuerade mig på vaden i onsdag o tatueringen läker fint, den har fina skorpor på sig nu o är inte längre svullen el rödt, gör nästan inte ont när man smörjer den heller men kolla in foten! Vad fasen har hänt här egentligen, nån annan som varit me om detta efter en vadtatuering? Borde jag oroa mig?

grejs
0

Wow, ser helt galet ut! :D Ingen aning om det är normalt att det svullnar så, men eftersom tatueringen inte verkar infekterad så kanske det inte är så farligt? :)

[WeepingWillow]
0

#1 Håller me, ser ut som en riktigt kraftig stukning haha, fick en smärre chock när sockan kom av! Nä alltså jag ser ju inga tecken på infektion el så o visst det spänner o bultar lite i foten men den gör inte ont annars o är inte varm el nått.

silverhuldra
0

Jag kan bara säga att när jag tatuerade vristen så svulnade min fot upp, men å andra sidan tatuerade du vaden så jag vet faktiskt inte riktigt.

Mvh. Silverhuldra

[WeepingWillow]
0

Nu är den lika stor på andra sidan ankeln Förvånad Man ser alltså inte knölarna för det är så svullet! Wtf liksom. Det som är konstigt är att inte vaden är svullen utan bara ankeln o nu har det ju gått flera dagar sen jag gjore den.

[Mova]
0

Jag tycker du ska gå till doktorn imorgon och kolla upp din fot för säkerhets skull :)

Msphoto
0

Kanske vore bra att åka och kolla upp det på en vårdcentral?

[WeepingWillow]
0

Jag får avvakta till på måndag o se, är det inte bättre då ringer jag vårcentralen. Akuten har jag inte lust att sitta på i 20 timmar.

Ceciliaolucifer
0

En anledning till att man kan svullna är för att när man jobbar på ett och samma ställe så ökar blodcirkulationen och mer blod pumpas ner i benet än kroppen kan pumpa ut. Det gör att det blir ett större tryck. Vätskan som orsakar svullnaden skulle gå ner om du hade stödstrumpor ex, men det går ju inte just nu :)

Massera lätt, sitt högt med foten :)

[WeepingWillow]
0

#8 Hmm jaha, skulle haft en massös här då :)

clementineblossom
0

så sjukt..

undrar om de kan vara tatueringen som påverkat foten din ,så där???Rynkar på näsan 

din stackare linda in foten du,så får du se om en doktor ska kolla in den sen med..

[WeepingWillow]
0

#10 Den är bättre nu :) Jag hade nog överansträngt benet lite dagen efter tatueringen så vätska kom ner i foten men nu är tatueringen nästan läkt så foten är nästan som vanligt igen. Men det såg verkligen helt sjukt ut några dagar där!

Men jag va inte så orolig eftersom tatueringen såg fin ut, hade den sett infekterad ut hade jag gått till läkaren direkt.

clementineblossom
0

#11 låter ju bra de..

ja om de hade varit nåt med tatueringen att den varade,så så hade du nog behövt söka upp läkare..

men de kan ju ha en koppling med. tur den blev bra igen då,tatueringen läker då är de nog ingen fara längre då..

skönt de då..Glad

för din fot såg verkligen inte sååå liten ut om man säger så…Förvånad

[WeepingWillow]
0

#12 Nä den såg väldigt stor ut, jag hade nästan ingen ankel alls ett tag där, den va jämntjock hela vägen hehe. Nä nu är det ingen fara längre som tur är :)