Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 2493 ggr
Alexandra-S
0

Vill tatuera mig

Jag har länge tänkt på att jag vill tatuera mig på insidan av handleden. Jag vill antingen ha en text, ett citat eller något, ett litet hjärta eller mitt namn. Men mitt namn är ganska långt (alexandra), så jag vet inte om det kommer bli så bra.
Men jag är ju bara 14. Men om man har målsmans tillstånd, får man göra det då?
Jag har nästan växt klart, ska växa kanske 2 cm till, men kan det "töja" på tatueringen?

Och ni som har tatuerat er, gjorde det JÄTTEONT?
Jag vet ju att det är olika från person till person, men vad skulle ni jämföra det med, som ni tyckte?

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

silverhuldra
0

Vänta tills du är minst 18 innan du tatuerar dig. Under tiden du väntar kan du ju fundera ut hur du vill att din tatuering ska se ut - du ska ju leva med den resten av ditt liv och vill ju att den ska vara perfeckt.

De flesta tatuerare tatuerar inte ungdommar under 18 år och snälla du gå inte till någon som gör det - tänk om du ångrar dig.

Mvh. Silverhuldra

Shanea
0

Förstår hur det är, jag ville också tatuera mig när jag var under 18 (sen jag var 16 ungefär) men som silverhuldra säger… vänta. Jag hann faktiskt ändra mig angående motivet, minst en gång i allla fall. När du är 18 år så kan du dessutom gå till en verkligt seriös tatuerare. På tal om detta vill jag visserligen påpeka att jag blev lite besviken på studion (east street) där jag tatuerade mig för några dagar sedan, är endast 18 och några månader men ingen verkade ens överväga att kolla leg…

Jag vet att det finns tatuerare som tatuerar 16:åringar med målmans tillstånd, aldrig hört om ett seriöst ställe i sverige som tatuerar 14:åringar ens med målmans tillstånd däremot…

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.

elyse
0

Det som är bra med åldersgränsen är som #2 skriver - du kommer att få många idéer till motiv och ska noga överväga vad som ska prioriteras. Jag tatuerade mig för första gången för lite mer än ett år sedan och då var jag 24. Nu menar jag inte att du ska vänta så länge, men tänk över vad du verkligen vill ha, bestäm dig och tänkt sedan lite till. Det är dumt att göra en tatuering på ett ställe och sedan ångra motivet eller att du inte sparat platsen på kroppen till något annat. Min väninna har en katt på övre delen av ryggen och den tatueringen är näst intill omöjlig att bygga på och sådant är synd. Googla efter bilder du kan ha som motiv, spara dem och längta.

Det har inte gjort jätteont till en början. Det är som att bli kliad på ryggen hårt av någon med långa naglar. Det klarar man ju ett tag. Jag klarar "lätt" 2-2½ timme, men efter det blir det kämpigt då huden blir så öm. Jag har max klarat 4 timmar och då har det varit jobbigt.

Meddo
0

Gör man en liten tatuering är det mest en "skön" känsla. Men gör man en större som tar flera timmar gör det innihelvetes jävla ont ;)

Liss
0

Jag tatuerade mig första gången när jag var femton. Där av rekommenderar jag alla att vänta åtminstone till dem är arton! :) Studios med bäst rykte och som är mest seriösa, enligt min mening, är dem som har arton års gräns. Vissa har sexton år med målsman… Men ärligt talat är man inte människan man var vid femton-sexton års ålder som man är när man är arton. Mycket hinner ändras och du har möjligtvis inte samma idé på tatuering då.

Dessutom är det inte bara delen om att man kan ångra sig etc. Utan också att, om man går för tidigt kan man hamna hos en dålig tatuerare som enbart vill ha pengar. Där igenom kan man sluta upp med en väldigt taskig tatuering.

Väntan är värt det.

Och hur det känns är som sagt olika. Även från plats till plats på kroppen. Jag har tatuerat handleden och det kändes mer än vad det gjorde på skuldran till exempel. Fast jag tycker inte det är speciellt att just tatuera mig. Det är lite ovant i början, men sedan blir det bara ett evigt durrande. Jag har ont efteråt i stället, då det är som ett öppet sår :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆