Tatueringsoskuld
På tisdag, 24/11 så blir jag av med tatueringsoskulden ;P Lite nervös är jag, mest över hur skissen ser ut faktiskt. När jag bokade tiden så förklarade jag hur jag ville tatueringen skulle se ut och gav dem några bilder som alla hade något jag gillade, men har ju ingen aning om hur den färdiga skissen ser ut… är lite rädd för att det inte alls ska vara som jag tänkt mig! Hoppas att jag inte går med på något jag inte är fullkomligt nöjd med bara för att jag känner mig nervös och stressad (har en ovana att göra så). Brukar tatuerare ta illa upp när de måste göra förändringar i sista minuten?
Och naturligtvis undrar jag hur det kommer kännas, alla säger ju att det är individuellt…. Sen är jag ju jätte förväntansfull och längtar 
Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.

Jag skulle tro att tatuerarne själv tycker att det känns bättre om han har en nöjd kund så säg vad du tycker när du kommer dit så löser ni det säkert tillsamans. Du kan ju inte bära något resten av livet som du inte trivs med.
Det finns ingen möjlighet att se skissen innnan tisdag?
Lycka till!
Jo, det är så jag också försöker tänka liksom. Tatueringsbranshen är trots allt ett serviceyrke. Och nej, jag vill absolut inte tatuera in något jag är halvnöjd med liksom.
Eftersom jag tatuerar mig i Stockholm, och bor ungefär två timmars bilfärd utanför är det väldigt svårt, annars hade jag kanske gått in och frågat bara… men förhoppningvis löser vi det på tisdag :)
Tack.

Okej då förstår jag men det lär inte vara några problem, jag ska boka in en tid på Eviltwintattoo i helsingborg och det är 40mil ifrån där jag bor så kommer vara lika dant för mig då att jag inte kommer se skissen. Om ha inte väljer frihand=)
är man nervös å osäker kan man ta me en kompis som kan hålla lite koll :) lätt att glömma att fråga nåt eller så om man är nervös :)
#3: Verkar vara sånt man får leva med om man vill ha just en speciell studio.. och om man som jag, bor långt långt ute på landet :)
#4: Jodo, pappa ska köra mig… och mamma vill följa med eftersom hon vill veta om det är som på "Miami Ink", och så en kompis som är intresserad av att tatuera sig och vill se hur det går till… så… jag får nog snarare schasa bort folk ^^
#5 Haha, vad härligt. Låter lite som ett studiebesök :) Men det kommer gå bra ska du se. Då kan ju både din vän och mor ställa en massa frågor ;)
Tatueraren jag är hos frågar mig alltid några gånger om jag är nöjd. Säger jag inte till då, får jag ju skylla mig själv helt enkelt :)
När jag var yngre och gjorde min första tatuering var jag påverkningsbar, då tatueraren tyckte det var så tomt i mitten av tatueringen och ville fylla ut den med något. Hon tipsade om ying och yang och jag gick med på det. Det kan jag ångra en hel del, eftersom tecknet inte står för mig för fem öre.
Så säg till direkt om det är något du inte är nöjd med. :)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#5 va bra :) som sagt e de första gången så kanske man inte kommer ihåg allt man bör tänka på eller man vill fråga :)
Det är bra att ha med sig folk som man kan prata med också. Det gör inte alls lika ont när man tänker på annat, pratar eller bara lyssnar på andra. Hur stor ska tatueringen bli? Jag jämför smärtan med att någon med långa naglar kliar dig hårt på ryggen.
Jag va så nervös när jag skulle göra första stora tatueringen för första gången i den studion för jag trodde det skulle va som i miami ink, att jag skulle va tvungen att berätta nån snyfthistoria om motivet haha. Jag nästan förberedde mig på vad jag skulle prata om. Tänkte att herregud hur ska detta gå jag som är så blyg. Men tatueraren sa dock knappt ett ord o jag behövde inte prata alls så det va inte så tillgjort som i miami el LA ink. När jag gjorde min ena i London däremot blev jag tatuerad av en väldigt social kille som pratade om vädret, svininfluensan o en massa grejer haha.
#5: haha, studiebesök var det ja :P Är lite rädd att jag ska råka ut för något liknande din "ying och yang" historia. Men bestämt att verkligen be om en kort stund att titta på skissen även om jag så älskar den direkt… dessutom kan det nog vara bra att ha mamma med om jag ska vara ärlig, hon är bra på att ställa frågor, ifrågasätta, och se till att jag tänker till ^^
#8: Tatueringen lär inte bli så stor… knappt en kvadratdecimeter. Naglar alltså… när jag prövade yantramattan häromdagen så tänkte jag att det kanske skulle kännas lite som det gjorde på mina skulderblad (som fick ta det mesta av min vikt), kanske? ^^
#9: Tänk vad man kan bli nervös över… du skulle göra din första tatuering och satt och var orolig över vad du skulle säga till tatueraren :P Fast jag erkänner att jag också liksom förberett en historia… mest för att folk hela tiden vill veta varför jag vill tatuera just deeet motivet liksom ^^
Iiiiih! Imorgon klockan fyra är det dags, mindre än 24 timmar kvar alltså! 
Har precis kommit hem från studion! Den blev lite större än tänkt… men är närmast barnsligt glad och nöjd :D Ska lägga upp bild någon gång de närmaste dagarna när platsen är borta också…
Tog drygt två timmar, och sista halvtimmen var ganska kämpig faktiskt… :)
#10 Ja. Som sagt, det var inget kul något år senare när man insåg vad man gjort för dumt i mitten av ryggen :)
Och mammor är bra dem!
Låter bra, låter bra :) Jag vill se bild
Nu kommer det en bild också, om jag lyckas få till det rätt… har inte lagt ut bild på iFokus förr ^^ Var inte så lätt att få en bra bild, men det här var nog den bästa… :)
#13 åh så söt den var! :) jätte jätte fin! 
Den va ju jättefin :) Diggar öronen o vingarna!

Den var verkligen jättefin :)
- Medarbetare på studier.ifokus

Åh, älskar ögonen och kindbenen på henne! Skitsöt. :)
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Tack allihop :) Jag tycker också verkligen om detaljerna kring ögonen och läpparna… särskilt eftersom min taturare sa före att ögonen kanske skulle få bli helt svarta och det kanske inte skulle bli så många ögonfransar och så vidare… blev jätte nöjd, önskar bara att jag kunde snabbspola tills den var helt läkt nu också :)
Jättesöt och vacker på samma gång!
/Christine
med tanke på att det är min första tatuering så behandlar jag den nu som min nyfödda bebis men… är det vanligt att man liksom kan "förstöra" tatueringen under läkningstiden? Om man bortser från att den kan bli infammerad. Sen vet jag ju att det ofta blir som en skorpa… och funderar lite på om jag fått några små sådana… när jag smörjer in verkar det ibland som det lossnar små smarta grejs, men jag ser inte att det försvunnit färg från tatueringen, kan det liksom vara skorp grejs, överbliven färg eller något sånt?
Jag tycker att det låter som det ska :) Det svarta som lossnar är just skorpor och överbliven färg. Men de ska lossa av sig själva och inte pillas på! Tror inte det är vanligt att man råkar förstöra tatueringen under läkningen om man inte slinter med kniven och skär upp sig eller bränner sig just där :)
/Christine
Åh, vad mysig. Jag fick en varm känsla av att se den :) Riktigt fin.
Ååå vilken vacker tatuering ^^ riktigt sweet!
/Moonchild89 👻
det var mig en skitsöt tatuering. har själv tankar på en älva på armen, men i färg. de är så tidlösa :)
Roligt att få så många komplimanger 
#21: Det är lite svårt att smörja in den som det är nu bara, massa små "flikar" liksom som salvan typ… fastnar i och gör det svårt att sprida ut den ordentligt… men antar att det bara är att vara så försiktig man kan och ha tålamod…. :)
#24: låter härligt, älvor kan ju varieras väldigt mycket också… allt från disneys version till mörka gamla mytiska oknytt…