Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 20285 ggr
Jenahbella
0

förhöjningar i tatuering?

imorse när jag vakna för ca en halvtimme sen märkte jag att  en av mina tatueringar på armen kändes konstig, alla svarta konturer är upphöjda. har även haft så en annan gång i en annan tatuering på armen, men de försvann väldigt snabbt.
vad beror de på?
jag tycker de e jättekonstigt!

grejs
0

Har hört att det kan hända lite då och då, så det är nog normalt. :) Har ingen aning varför dock.

Jenahbella
0

jaa, märkligt.. de gick bort efter ca en timma, och konstigt att de bara e i den svarta färgen.
detta hände min pojkvän med för ca två månader sen, har har en tribal på armen och hela den blev upphöjd.

Peachtrees
0

#2 Jag har också fått så några gånger, oftast om jag har kiiat mig på armen. Då är det också de svarta konturerna som höjs upp, men inte de adra färgerna.

Jenahbella
0

okej, ja jag verkar ju inte ensam iaf. Tungan ute

funderar på om man kanske är känslig mot nåt? tvätt eller sköljmedel och de bara e de svarta i tatueringen som reagerar?
fast då kanske de borde visat sig i alla mina tatueringar,
funderade på om de hade me min hårfärg att göra med, färgade i förrgår, men min kille hade inte färgat håret när de blev sådär..
hum, kan nog va mkt ^^ 
kan passa på att fråga min tatuerare när jag går dit på måndag :)

Gluskap
0

Jag brukar få så när jag tränat, när man blir varm och svettig. Har ingen aning om varför det blir så :)

silverhuldra
1

jag kan få det då jag har lite feber, är lite sjuk…

Mvh. Silverhuldra

emmeb
0

Tatueraren som jag tatuerade mig hos sa att hos vissa höjer sig tatueringen då det regnar, om det kan ha med tryckförändringar att göra kanske? Finns ju säker flera saker som kan orsaka tillfällig upphöjning, men jag tyckte detta var lite intressant. :)

Jenahbella
0

hehe många olika anledningar! :) lite spännande faktiskt!
jaa jag fick de ju bara av att jag sov, eller nåt :P märkligt! :) men vanligare än vad jag trodde från början verkar de iaf!

Beafer
0

Mina svarta konturer brukar också höja sig ibland. Det har hänt när jag har varit sjuk och när jag fick en allergisk reaktion.

Ceciliaolucifer
0

Ofta när man är sjuk så kan tatueringen svullna för tillfället. Det är lätt hänt och jag vet fler som råkar ut för det :)

Om det är permanent så har tatueraren jobbat för hårt, dvs ärrbildning. Det hände min syster för många herransår sedan.

JossanH
0

Ärr kan ju bukta ut lite vid olika temperaturer eller vid irritation tex. Samma sak gäller tatueringar. Min på armen blir väldigt utbuktad om jag tex kliar på den eller bara är väldigt varm.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[WeepingWillow]
0

När jag druckit alkohol har min ena tatuering buktat ut.

Aviendha
0

Tatueringen är ju ett läkt sår, och konturerna är ju ofta lite extra körda (tunn nål, begränsad yta) så de känner jag av ibland. Speciellt vid temperaturskillnader eller när jag är sjuk. Helt normalt. Såtillvida det inte börjar klia, svida eller något annat som inte känns bra, då kan man behöva kolla upp det hela.

Sarah
0

förstått det som att det kan ha att göra med hur djupt tatueraren gått… min killes ena ryggtatuering står alla svarta konturer ut. Känns kul ;)

Aviendha
0

Det beror även på vilken typ av hud man har, vi är ju alla som bekant olika :) Men jag roar mig med att följa konturerna med fingrarna på min sida när jag ligger sjuk hemma för så har jag inte ork att göra annat :P

Jenahbella
0

#14 jo om den står ut konstant :) men min har ploppat upp för bara en halvtimme en timme ca :P sen har den blivit som vanligt igen Förvånad

miklo
0

Det är ärrbildning. En tatuering innebär i princip alltid viss ärrbildning då det är ett trauma för huden att bli tatuerad. På vissa områden på kroppen har man större benägenhet för ärrbildning, och just konturer ger alltid mer el mindre ärr. Att ärrbildningen svullnar upp ibland beror ofta bl a på värmeökning, ansträngning eller slitage. Detta är somsagt mer vanligt än ovanligt och således helt ofarligt och normalt. Men om det buktar ut konstant samt att färgen är blekare på det området, betyder det att tatueraren varit för hårdhänt och att det blivit en allvarligare ärrbildning. Det ska inte få hända om man tatuerar sig på en seriös studio!

Denna kommentar har tagits bort.
Jenahbella
0

#17 vilket bra svar! :) tack för de! :)