Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1391 ggr
DinJejja
0

Ska de vara så?

Jag piercade mig i naveln i maj. Och nu har det läkt nästan helt. Men de går jättetrögt att "dra" ut piercingen. Eller jag har inte bytt än, men läkstaven är ju längre så de går ju och dra den upp och ner. Men de är som om läkstaven sitter fast i huden.

Ska de vara så? Blir de bättre eller vad kan jag göra åt det?

Aviendha
0

Så har jag även känt ibland. Det tro jag inte är någon fara, jag har iaf inte haft några problem i samband med det. Vad det beror på kan jag tyvärr inte svara på.

grejs
0

Ibland blir så när jag duschat och gjort rent piercingsmyckena. När du byter smycke så kan du smörja med helosan så det går lättare och du skadar inte hålet.

DinJejja
0

Okej, vad bra.

När jag har duschat så går de lättare men när de torkat helt så blir de så där trögt igen.

[Wera]
0

Tog i juni och det är jätte lätt för mig att dra upp och ner (inte bytt smycke ännu, ska byta till sommaren ;)) men jag tror inte det är någon fara? :P

SMMM
0

Det som förmodligen är "problemet" är att du har bra läkkött och din piercing är gjord av titanium..

Jag känner flera piercare som inte använder titan då det e för biologisk kompatibelt.. Betyder att kroppen kan läka fast piercingen helt enkelt.. Fast det e väldigt ovanligt att det fastnar hårt utan bara att det som du säger är trögt att röra på smycket. Ingen fara alls utom att när du byter så var "snabb" låt inte piercingen vara ute nån längre tid innan du sätter in det nya smycket..

Kim V

DinJejja
0

#5 Okej tack :)