Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1777 ggr
[Empisen]
2009-12-07 20:08
0

Hej!

Ny här på bodyart men har länge varit intresserad av att pierca ögonbrynet..

Så jag undrar hur ont det gör att ta just i ögonbrynet? Ni som gjort det, är det värre än att ta i öronen eller känns det knappt?
Hur lång var er läkningstid?

Ser fram emot att få dela åsikter med er här på forumet Glad

Ha det så bra!

[Empisen]
2009-12-07 22:42
0

Putt ^^

Aviendha
2009-12-08 00:54
0

Smärta är så oerhört individuellt. Jag tyckte inte att det var så farligt, medan en väninna tyckte det gjorde riktigt ont. Hennes navel tyckte hon var jätteenkel, medan de var min ondaste piercing ^^

Summa summarum: ingen kan säga hur ont det kommer göra. Lika lite som någon kan säga hur ont det gör att ramla.

Läketiden varierar även den, men rent generellt brukar man säga att det tar 2-3 månader. Det finns dock risk att den migrerar, alltså vandrar ur.

mandariiin
2009-12-08 01:25
0

Precis som Paulina skriver så kan man inte förklara om det gör ont elle rinte. Jag har haft två stycken. Första gjorde ont, andra kändes inte.

Mina vandrade ut efter max 2 år tyvärr. Och nu har jag otroligt fula ärr där.

Det är en ganska lättläkt piercing, OM man inte fastnar i den….

[Empisen]
2009-12-08 15:08
0

#1, #2 Tack för svaren, vad menas med vandra ur?

Aviendha
2009-12-08 16:29
0

Att den stöts ut ur kroppen. Egentligen är en piercing helt onormalt i kroppen, det är en metallbit som hamnat i huden och kroppens normala reaktion är att stöta bort sådant, precis som med stickor eller så.

Man ser att en piercing har börjat vandra om den inte längre sitter där den satt från början. Huden mellan in- och utgångshålet krymper och smycket kommer närmare och närmare huden för att till slut falla ur. Ser man att smycket är påväg att vandra ut bör man ta ut det innan det händer, det ger ofta fula ärr.

[BeautifulPink]
2009-12-08 20:17
0

Min navelpiercing vandrade ur. Skinnet som skulle täcka staven blev mindre och mindre så jag fick plocka bort den. = (

Saga85
2009-12-08 20:42
0

Gå inte sminkad till piercaren är mitt tips. Ögat på den sida jag gjorde piercingen började rinna något förbannat. Såg ut som om jag satt och lipade, och fortsatte en stund efter det var klart. Hur ont det gör är dock svårt att säga som sagt. Jag tyckte mest det var obehagligt att någon satt med en kanyl några cm från ögat ;)

För mig läkte det snabbt och smärtfritt. Dock har jag funderingar på att ta ut den, eftersom huden har blivit så tunn och jag nojjar mig för att den håller på att vandra ut (var 7 år sedan den gjordes).

[Empisen]
2009-12-08 21:27
0

Hm.. Verkar som den vandrat ur på många.. Om den gör det har man slösat bort en del pengar Obestämd
Men det är ju inte säkert att det sker?

Saga85
2009-12-08 21:46
0

Ögonbryn (och naveln) är ju surface-piercing, och det verkar vara större risk för dessa att stötas ut. Hos mig har naveln klarat sig bra, men ögonbrynet verkar ha vandrat ut något.

[Empisen]
2009-12-08 21:49
0

#9 Hm, okej.. Får se hur jag gör, men är väldigt sugen på en sådan här piercing Flört

Aviendha
2009-12-08 22:08
0

Som Saga säger, det är en surface och dessa har större risk att vandra än andra. Min är 3,5 år nu och har inte rört sig alls.

[WeepingWillow]
2009-12-09 14:47
0

Jag hade en sådan förut o jag tyckte inte det var så farligt, mitt öga rann inte o jag tyckte det va rätt skönt. Han klämde så hårt me tånggrejen innan han stack att jag knappt märkte av sticket. Jag hade dock mycket problem me den, varade mycket o jag råkade slå i den en massa gånger så den vandrade ur efter mindre än ett år tyvärr. Fick dock inget fult ärr som tur var!

Xondah
2009-12-09 15:53
0

Jag har haft 3 st piercingar i ögonbrynen och 2 växte ut och 1 fastna i tröjan och slets halvt itu så den tog jag ur. :P Ingen gjorde direkt ont, jag skulle nog vilja säga att de känns underligt. För när nålen går igenom känns de så stelt. :)

[Empisen]
2009-12-09 17:57
0

Blir osäker på om jag vill ha i ögonbrynet nu..
Ni som har vertikalt, har ni varit med om att den vandrat?