2 tatueringar rikare
Hej alla glada!
Jag brukar egentligen inte hålla till på den här sidan men måste bara få berätta…
…den 1 december kommer jag bli två tatueringar rikare.
Ringde och beställde tid idag och nu kan jag inte låta bli att gå runt och skratta för mig själv och jag känner mig som ett litet barn på julafton hehe!
Jag har en tatuering sedan innan som jag gjorde för åtta år sedan så jag kommer inte ens ihåg om det känns eller inte. Borde väl egentligen först och främst försöka ta mig tiden till att fylla i den då den nu ser lite gammal och skruttig ut. Men en ny tatuering har jag gått och funderat över ett bra tag och kan nu inte hålla mig längre.
Meningen var väl egentligen att jag "bara" skulle göra en men jag har två som jag väldigt gärna vill ha och eftersom jag aldrig kunde bestämma mig för vilken jag helst ville göra så får det bli båda på samma gång.
Men hur ska jag orka vänta tills 1 december? Jag vill NU!! Men antar att det bara är att gilla läget och njuta av den pirriga känslan tills det är dags =)
Hoppas nu får en lika bra dag som jag =)
Hehe.. härligt! Den känslan är undrbar.. då har du i alla fall något riktigt kul att se fram imot :D Och vem vill inte känna sig som ett barn på julafton ;D
Du får visa bilder sedan i december :)
Och så tänkte jag ju fråga, ifall du vill berätta vad det är du ska tatuera ?:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Åhh vad kul elin. Jag vill också känna den känlsan. Ser fram emot bilder sen :)

Hehe, glömde visst nämna motiven…
Den ena ska bli en vädur någonstans på någon utav mina fötter. Jag har en idé om att den ska sitta precis ovenför fotknölen på utsidan vänster fot, men det är något jag kommer disutera med tatueraren sen. Det kanske visar sig att hon har något bättre förslag. Men där nere någonstans ska den iaf sitta.
Den andra ska sitta på insidan av vänster underarm. Kommer bli en textrad - Para los que amo, me sacrificio - som på dåligt översatt svenska betyder "För dem jag älskar, offrar jag"
Ah, det låter som snygga tatueringar. Jag längtar efter att få fixa en-två texter också :) Har du bestämt dig för fonttyp? :)
Är du också vädur? Eller står den för något annat..
Åh, underbart! Gillade texten, undrar om textsnitt jag med, är lite småkär i texttatueringar ;)
Paulina
Me too, fast då ska det som sagt vara en snygg textfont. Är det en tråkig stil på texten så blir hela texten och tatueringen tråkig :)

Nja jag vet inte riktigt, jag skulle vilja att det var lite snirkliga bokstäver men dock inte för mycket så själva texten försvinner in i alla snirklar. Om ni förstår vad jag menar?! 
Men nu har min sambo fått för sig att det är dumt att tatuera underarmen eftersom den är såpass synlig när man har kortärmad tröja. "Tänk på vad du ska jobba med sen" säger han. Och visst, jag som ska sälla mig till snobbarna på banken eller något annat inom det ekonomiska borde kanske tänka mig för. Men det känns som att jag inte kan tänka mer på det än jag redan gjort. Eller så är jag bara väldigt insnöad på att den ska sitta just på underarmen. Men det är ju några veckor kvar att fundera på så jag kanske hittar något annat ställe på kroppen som jag gillar bättre =)
Min mest synliga är den på insidan av överarmen, många ser inte ens att den sitter där, och jag går i princip alltid i t-shirt. Acceptansen för tatueringar har ju ökat, men det beror ju självklart på vad du vill jobba med också, men det går ju att ha långärmat med för att dölja om det är vid vissa tillfällen.
Paulina
Mm.. snirkligt är snyggt :D
Jao. Det beror väl på lite… som sagt är tatueringar mer accepterat nu för tiden. Det är mer accepterat än piercings. Och om du nu ska jobba i bank så kan man alltid ha långärmat.
Jag har två stora fjärilar på handleden. Den ser knappt folk alls.. då måste jag ju verkligen vända upp handleden för att dem ska notera den. Så jag tror inte det är så problimatiskt med underarmen inte :)

Det är lite i de banorna jag tänker med, att det faktiskt inte kommer att synas så mycket som man kanske tror. Och jag kommer med 99% säkerhet att köra på det jag tänkt från början.
#4 Hade missat din fråga Lisette, ja jag är också vädur =) Kan tänka mig att det är en hel del som tatuerar sitt stjärntecken så detta kommer bli en originell tatuering med en touch á la Elin hehe =)
Hehe. okej.. Jag ser fram imot att se den väduren :)
Jag hade planer för många år sedan att göra stjärntecknet fast egenritat. Men det blev aldrig av :) Det blev min egengjorda Tro/hopp/kärlek ist :)

Inte många timmar kvar nu…
Känns lite pirrigt faktiskt och det är såå skönt att det äntligen är dags, har ju väntat i evigheter känns det som =)
Så roligt, låter som att det kommer bli riktigt snygga tatueringar :) hoppas det går bra för dig! Blir spännande att se resultatet.
/Moonchild89 👻

the countdown has begun! 

Sådär, nu är det gjort =) Fast det blev bara en tatuering för mig den här gången.
Jag hade pappa med mig i tisdags. Han var också sugen på att göra en tatuering så han följde med för att blädra bland motiv och se hur det går till (han hade ingen tatuering sen tidigare).
Han ville ha en oxe eftersom det är hans stjärntecken så han började prata med Diana om motiv och hon gjorde en skitsnygg oxe till honom och jag var så snäll och erbjöd honom min ena tid om han ville göra den på en gång och det ville han =)
Så det hela sutade med att vi åkte därifrån med en varsin tatuering =)
Så här ser min ut just nu… Går redan och funderar över hur jag ska bygga ut den. Vill gärna ha något mer runtomkring, men innan jag vet hur jag vill ha det så får det räcka såhär.
Min vädur som jag också skulle göra får vänta ett tag. Den bilden har jag ju redan klar så det är ingen panik med den. Jag gråter inte direkt floder över att jag inte gjorde den i tisdags.

Åh! Najs! :) Jag vill verkligen göra en till, Diana är ju super! :)

jätte fin! väldigt stilren.
Jätte snyggt vart det Elin :)
riktigt snyggt! :)
va kul att din pappa också fick en! :D
Riktigt snygg font på texten :)
Får man inte se din fars oxe också då? :)