Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3719 ggr
Ebba-A
0

Hård kula runt piercing?

Piercade näsvingen för tre veckor sen, och idag så råkade jag slå ut smycket med handen. Sen när jag skulle trycka in den igen så såg jag att det är som en kula runt hålet, i själva hålet och på insidan av näsan.

Vad är det och vad ska jag göra?

Värd på Choklad iFokus

regskylt
0

gjorde du med pistol?

soetisen
0

Tvätta med koksalt och var försiktig med den så har du tur så försvinner det, har du otur så är det ärrvävnad och det är svårare att försvinna.

Annars kan du ju gå till din piercare och fråga :)

- Medarbetare på studier.ifokus

Ebba-A
0

#1 Ja, dumt nog. Ångrade mig efter när jag läste om pistolpiercing, men tog inte ur den. Får skylla mig själv, för nu är det dessutom en riktigt ful infektion. Har en stor blod- och varfylld blåsa runt stenen, och det är så svullet att staven på piercingen inte syns inne i näsan. Dags att ta ut den kanske?

Värd på Choklad iFokus

regskylt
0

#3 nog bättre att gå till en piercar eoch få hjälp med att ytta till ett smycke som passar

Ebba-A
0

#4 Okej, ska försöka ta mig till Södertälje i veckan. Men jag undrar om det inte är dumt att låta den sitta så länge, för kan inte ta mig dit förän tidigast onsdag. Funderar på om det kan vara en keloid jag fått, eftersom det är en stor kula inne i näsan? Usch vad jag ångrar mig att jag inte gjorde den hos någon seriös, men jag får somsagt skylla mig själv.

Värd på Choklad iFokus

mandariiin
0

Det är väldigt vanligt att man får en "kula" vid näspiercingen, speciellt när man gjort den med pistol. Så känn ingen panik över keoider.

Ta dej bara till piercaren och se vad dom säger.

Tvätta noga med koksalt lösning.

Och ta inte ur staven, för då kan det bli ett väldigt fult ärr.