Växer det igen fort ?
Jag funderar på hur länge, eller hur kort tid man kan vara utan smycke i sin piercing utan att någon läkningsprocess börjar. Utgå ifrån att piercingen är läkt. Jag själv har en septum, så därför är det väl det jag är mest intresserad av men svara gärna för flera piercings som ni har erfarenhet av då tråden kan vara till nytta för andra.
Förstår att detta är MYCKET individuellt, men berätta utifrån egna erfarenheter.
Mvh Ellenfyrkant
Ja, jag måste vara sådär tråkig och säga som du skriver i slutet - att det är individuellt. Går liksom inte att ge något rätt svar.
Och utifrån mina egna erfarenheter så har jag ingen aning. Det tar olika tid för olika placeringar också. Min i näsvingen gick väl ihop rätt snabbt. Har dock inte testat om jag fortfarande får igenom något. Det kanske jag får. Mer än det har jag inte vart med om. Har inte tagit ut några andra av mina. Men eftersom jag har bra läkkött antar jag att de kommer gå relativt fort med dem andra placeringarna också.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Kan inte annat än hålla med att det inte går att ge något svar alls på denna fråga.
oftast så tar det ju ett tag till piercingarna läker ihop. men det går otroligt snabbt för dom att krympa ihop så man knappt får igenom något.
jag har vart med om att mina öron har krymt ihop under en natt. och andra piercingar har jag haft utan smycke i månader.

hålen i mina öron kan jag vara utan i månader/år beroende på placering. tungan har jag vart utan nu i 8 månader och den får jag fortfarande dit utan problem. septumen är jag intresserad av hur länge man kan vara utan med. men eftersom min är nytagen så är inte detta nått som ska provas än

Ang. septum så är mina egna erfarenheter att jag kan ha den ute i veckor utan att det krymper särskilt mycket, går alltid att få i men har jag haft den ute några veckor så går det lite segt men inga direkta problem.
Bör tilläggas att min septum är läkt sedan 5 år tillbak och haft den töjd till 4mm i ca 1½ år nu.
För mig så funkar det att vara utan ring i septum en hel dag(har inte provat längre). Ögonbrynet krymper i hop fort. Tungan och naveln har jag inte inte provat längre än under en operation. Men det är olika som sagt.
// Pabblo