Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 1880 ggr
Jetaime
0

Tandläkaren.

Idag ska jag till tandläkaren.. Fick bettskena för ett tag sen för att min käke skulle rätta till sig. (den är låst i ett viss läge sen i somras och knakar när man tuggar och pratar). Så jag kommer ev att få röntga käken, mest troligt då. Vad ska jag då göra med min off-center? Finns det något annat att sätta i så länge? Iom den inte är läkt och fortfarande håller på att bråka så känns det inte så säkert att ta ut den eller byta till något annat heller.. Vad skulle ni gjort?

soetisen
0

När jag har röntgat mig hos tandläkaren så har jag fått ta ut alla mina örhängen som inte är av plast (hade bara öronen då). Så jag tror nog också att du kommer få  ta ut den, om du inte sätter in ett plast smycke :/

- Medarbetare på studier.ifokus

Moonchild89
0

Jag var hos tandläkaren idag, visserligen tog jag bara såna foton, men jag behövde inte plocka ur min läpp piercing. Men det kanske är annorlundare med röntgen.

/Moonchild89 👻

Jetaime
0

Ja, det blev iallafall bestämt att jag skulle bli skickad vidare nu, men det kan ju dröja ett tag så kanske hinner den läka till dess..

Aviendha
0

En retrainer är perfekt för sådana tillfällen, eller en klassisk plaststav. Det finns att  köpa i de allra flesta webbshoppar. Visst, en del kan ju ha sina ute ett tag, medan andras går ihop riktigt fort. Det beror ju på hur lång tid de ska vara ute. Du kan ju ringa och höra med dem, och är det en längre stund så skulle jag skaffa plaststavar för säkerhetens skull. De är inte så dyra heller.

Jetaime
0

#4 Jag tror inte jag vågar ta ur den helt, så det får nog bli nån slags plaststav av nått slag då..

regskylt
0

när jag har röntkat hela käken för ett par måader sedan så var jag tvungen att ta ut min läppiercing jag hade då. men septum och en i örat fick sitta kvar.

om du är osäker så kan du byta till ett plastsmyck så länge.

hoppas att det går bra!

Jetaime
0

#6 Antgligen blir det inte fören i januari-februari, så förhoppningsvis ska den väl ha läkt till dess. Vi får väl se hur det blir..

Ceciliaolucifer
0

När jag röntgade mina käkar så frågade dom om jag kunde ta ur tungpiercingen. Nej sa jag, och dom röntgade med den i. Det var inga problem. Visst fick dom ta fler bilder. Men visst kunde jag ta ur den :P vågade inte bara.

Samma när jag opererade mig, jag behövde inte ta ur några smycken då heller. Förutom den i navel då dom skulle gå in den vägen. När jag vaknade så hade som gjort rent smycket och sterliserat det och satt tillbaka det. Service!

Ps. bör jag nämna att operationssköterskan var piercingfrälst? hihi.