Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 1605 ggr
Jetaime
0

Nu vill den inte mer..

Gjorde min off-center labret för snart två månader sen. Den blev bättre och bättre den första månaden och jag trodde att den skulle läka, men nu dom senaste veckorna har den bråkat jättemycket, och det gör riktigt ont, läppen svullnar upp precis som när jag precis hade gjort den. Är ändå väldigt noga med att tvätta efter jag har ätit och varje morgon och kväll. Nu vet jag inte vad jag ska göra längre… Är lite hårt runtom ringen nu också och läppen är hemskt svullen. Någon som har nått förslag?

mandariiin
0

fortsätt tvätta. det är tyvärr det enda du kan göra. för atts en vänta ut den….

soetisen
0

Den är ju fortfarande relativt ny så jag tycker att du ska fortsätta som du gör nu. Eller prova att tvätta lite mindre, typ 1 gång per dag, den kanske är irriterad eftersom du kanske tvättar för mycket?

Men prova och känn efter vad som är bäst för dig :)

- Medarbetare på studier.ifokus

Aviendha
0

Har du haft ring sedan du tog den eller har du bytt? Annars kan det vara det som spökar. Det tog ett år innan min inte trilskades när jag satte i ring. Även om jag skulle ha sagt att den vart läkt efter 5 månader..

Liss
0

Ja, sådant där kan hålla på ett tag. Läppen måste få vänja sig vid att ha något där. Jag har haft min off center i 3 år snart, och har bytt till stav nu ett tag - den är lite irriterad tack vare att jag är van med ring nu mera. Har inte haft stav på år.
Så det är en vanesak som man får vänta ut lite.

Fortsätt tvätta högst 2ggr per dag. Kör koksallösning..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jetaime
0

Jag har samma ring som jag hade när jag gjorde den, så jag har inte bytat. 

Men det är ingen fara då? För jag tänker på mina öron, har haft en helix i var öra, som höll på att bråka hur länge som helst innan jag fick ta ut dom. Och sen blev det inte så fina märken efter dom..

Jag får fortsätta tvätta då :p

amehristajatack
0

när jag tog labret så blev min läpp jättesvullen o så. de va den rätt länge också. men sen köpte jag en väldigt väldigt förstor ring. då blev de bra på några dagar :) lite fail o gå runt med ett jättestort smycke bara. de va desutom en lip loop labret. ;$ den hängde typ över halva läppen ^^ men bra blev de! :D

JossanH
0

Det absolut bästa är att gå till en piercingstudio så kan dom hjälpa dig med vad du ska göra.

Sajtvärd på Iller.ifokus

sudd
0

Byt till en lite längre stav ett tag? Och fortsätt tvätta såklart.