Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1717 ggr
Fornuddens
0

Tungpiercing

Hej! Är riktigt sugen på att göra Tungpiercing. Piercat naveln tidigare, som läkte väldigt dåligt. Tog ca 1 år, mycket infektioner osv. Samma med öron och hålet i näsan. Dåligt läkkött helt enkelt gissar jag på. Följer alla instruktioner noga. Är orolig att om jag piercar tungan så blir det världens infektion med tanke på att jag har dåligt läkkött? Är även orolig för detta med svullnaden efteråt.
Jag vet att det kanske är supersvårt att svara på , men skulle in avråda från att pierca tungan?

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.

soetisen
0

Tungpiercingar är relativt lättläkta så jag tror nog du kan prova :) Men navelpiercingar kan ta upp till ett år att läka, så det var inge konstigt med det.

Jag har också rätt kasst läkkött men jag kämpar på ändå, fast det tar lite tid :)

- Medarbetare på studier.ifokus

Fornuddens
0

Hur blir det om det skulle bli infektion då? Kan man ta ut den isåfall? Blir det synliga ärr den dagen man kanske tar ut den?

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

soetisen
0

Får du en infektion så ska du inte ta ut den. Fortsätt tvätta som vanligt så försvinner infektionen oftast inom ett par dagar.

- Medarbetare på studier.ifokus

Fornuddens
0

Och hur är det med svullnaden? Och ärrbildning osv ?

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Mischa
0

Att naveln är jobbig att läka och krånglar är ingen ovanlighet, tungan å andra sidan är lättläkt.

Sväller gör det, men går även det över relativt snabbt, tungan är även känd för att kunna fixa sig även efter en "läkt piercing".

≧◔◡◔≦

Fornuddens
0

Det jag mest är rädd för nu är somsagt detta med svullnaden, att det ska svullna så pass mycket att det täpper igen när man sover t.ex. Hur länge håller svullnaden i sig?
Risken kanske inte är så stor som jag tror, att få infektioner, även fast jag har dåligt läkkött?

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

3mmaa
0

jag funderar på pierca tungan med men e orolig för svullnaden :o

Mischa
0

#6 som sagt tungen läkert fort och svullnaden är temporär och kan hållas nere med ex. isglass, jag tror ingen dött av svullnaden än, det sväller inte så himla mycket ;).

Vad som däremot hänt iom att munhålan är en trivselgrund för bakterier är att sjukt folk med kasst immunförsvar (som inte borde utsätta sig för sånt alls) har dött av tungpiercingar, detta har väl dock rapporterats kanske en eller två gånger världen över.

Men som sagt är du en frisk, normal människa som går till en seriös studio och sköter din eftervård är riskerna för att något händer väldigt litet.

≧◔◡◔≦