Töjning i örat..
Hej, första gången jag e här inne…
Jag är jätte intresserad av att töja 6 (högst 8) mm i öronlobben. Tycker det är sjuukt snyggt^^…
Men problemet är min mamma, hon säger att hålet kommer finnas kvar i framtiden (när jag tagit ut det).. och inte läker igen?!
Hon är läkare, men jag tvivlar på att det stämmer *haha*.
För visst är det så att det växer igen? Eller är det olika från "kropp till kropp"?
det är ju liksom bara 6/8mm.

Töjer man sakta och försiktigt så är chansen större att det växer ihop senare om man ångrar sig.
Jag hade 6 mm, och i början när jag tog ut det så krympte det ihop rätt snabbt men efter några månader blev det bara trögare och trögare. Till slut så tog jag ut det helt och efter 2 veckor så hade det växt ihop helt. Hade jag haft i den längre så tror jag att det kanske aldrig hade växt ihop helt. Men det är också olika för olika personer. Man får vara beredd på riskerna, men gör du det sakta så ska det nog inte vara några problem.
Men var beredd på att när du kommer upp i den storleken så kanske du bara vill ha större och större
Funderade själv på större men tog ut den, funderar fortfarande lite på om jag ska töja upp det igen, men vi får se.
- Medarbetare på studier.ifokus

Man brukar säga att kroppen klarar av att i de flesta fall att dra ihop 10mm men där efter är chansen stor att det inte krymper ihop, finns aldrig några garantier men 8mm vore inte vara några problem, är själv uppe i 6mm nu och slutmålet är 10mm. Ta det bara lugnt och försiktigt och strässa aldrig örat. Ca 1mm per månad brukar vara lagom, för mig har det gått något fortare men det känner du bäst själv. Antar att du redan har hål i öronen men annars är det bra att ta ett större från början, jag piercade 2,4 mm till att börja med och töjde där efter. Att töja lugnt och försöktigt lär ge ett bätte slut resultat och blowout lär vara det sista du vill ha.
//Mattias
Hej, jag har också en fråga.
Jag har 12mm hål i örat nu och min mamma vill inte att jag ska ha så stort för hon säger att de inte kommer växa ihop, så jag undrar kommer hålet kunna krympa igen till normal storlek? OBS jag har inte stresstöjt, har gått från 1mm till 12mm på ett år OBS
//MVH Kaaappe

#3 Det krymper nog en bit, men om det gör det helt är svårt att säga. Du får se helt enkelt :)
- Medarbetare på studier.ifokus
#3 Den kommer krympa dock kommer hålet se lite "skrympet" ut men inget direkt som jag själv skulle bry mig om i alla fall. Syrran har haft töjningar men tagit ut dom och man tänker inte på det. och ja menar så farligt är d väll inte? man blir ju lixom inte vanställd i alla fall. och det är väll ingen som går och glor på folks öronsnibbaR? eller har jag fel?
I think more things before breakfast than people think all day