Någon som vet...?
Hanna gjorde pin-upbilder av personalen i LA Ink-studion i ett avsnitt. Tyckte de blev riktigt bra. Någon som vet någon tatuerare i Sverige som kan göra sånt?
Att rita pin-ups inspirerade av människor? Ja, det finns nog ett flertal :) Leta bara upp någon som är duktig inom generen (old school förslagsvis) så ska det nog gå. Tror inte att det är alltför utmanande faktiskt.
Paulina
jag vet inte vilka du menar, men jag är ganska säker på att jag kan fixa :)

#1 När du säger Old School, så tänker jag att du menar något i stil med den på bilden här intill; Färgglada och ganska personlighetslösa, vilket inte var det jag syftade på.
Man ska verkligen se vem det är. De teckningar Hanna gjorde såg verkligen ut som arbetskamraterna, i ansikte och stil, men tjejerna hade hon ritat kurvigare och Corey var mer "fit".
#2 Jaså? Var jobbar du då? Har du gjort liknande grejer innan?
Pm:at dig :)
Det går ju att variera dem i det oändliga, har man bara en person som kan stilen och är duktig på porträtt så ska det som sagt inte vara några större problem :)
Paulina

#6 Jo men det är väl precis därför jag söker tips. Jag vet ingen i Sverige som arbetar med den stilen. Att göra ett perfekt porträtt är svårt i sig, men att teckna egna bilder av människor är ju en annan typ av konst.
#7 Jag tror att du underskattar de flesta tatuerare. Gå runt där du bor och se i tatuerarnas pärmar, ta med bilder på det du vill ha och fråga vad de tror.

#8 Jag har tyvärr inga bilder de skisser Hanna gjorde. Och jag har sett en del pärmar sedan tidigare, men har aldrig sett någon göra något liknande, därav ställer jag frågan här.
#9 Jag hittar inga heller. Den enda som är pin-up på gruppen är en riktig bild och ingen tatuering. Om du vill ha i exakt den stilen är det ju bra att ha bilden. Har du frågat i olika forum för LA Ink?
Du borde gå till någon som är expert på portait. Jens Heavenly ink i stockholm är en riktig höjdare på just portrait bilder (http://www.heavenlyink.se/tattoo_portfolio.php)
Alltså du ska inte ha en old school pinuppa utan du ska ha ett portrait på en pinuppa för d kan lätt bli fel.
Ett tips är att du antingen går till tatueraren och säger hur du vill ha eller går in på google och söker på pinup models eller liknande och tar en bild du gillar (behöver ju inte vara en ritad bild för då kommer du ju inte få den portrait känslan som jag tror du är ute efter) utan ta en bild på en "vanlig" människa i pinupstil.
Själv har jag en pinuppa på armen som ska föreställa Lorrie Ann men dock är den inte så att d ska vara ett riktigt portrait.
Här är min precis nygjord http://Anothername.bilddagboken.se/p/show.html?id=372918928&directlink=1 jag gillar stilen med feta linjer nämligen men jag tror nog mer att du ska ha något i stil me
http://tattoos-101.tattoofinder.com/files/Guy&Hannah.jpg som hannah har gjort. Alltså inga tjocka linjer och mycket färger och skuggor.
som sagt gå till tatueraren och kolla
I think more things before breakfast than people think all day 

#11 Det krävs lösenord för att kunna se din bilddagbok. :)
Ett "porträtt" är ju en exakt av bild av ett foto eller eller en person och det är ju inte det jag söker. "Realistisk" känns inte heller som en bra beskrivning för helt realistisk blir den ju inte även om det ska gå att känna igen personen det föreställer.
Annars finns det ju två duktiga tatuerare hos Heiidi Hay (hon själv och Nick) som kan den typen av arbeten. Men jag har inte sett några arbeten de gjort som påminner om detta heller. Deras arbeten brukar vara väldigt realistiska.
komin är lösenordet :) (sitter ihop)
I think more things before breakfast than people think all day 

Det verkar vara något åt porträtt hållet du vill ha din tatuering ändå? Som jag förstår det vill du att den ska likna någon/några men ändå vara lite "pimpade" på vissa ställen. Du vill att man ska se vem det föreställer vad jag förstår? Då ska du leta efter en tatuerare som är duktig på just porträtt, vilket är ganska få här i Sverige. Heidi Hay är ju otroligt duktig på porträtt, men har väntetider därefter också. Var bor du så kan jag ge dig tips på tatuerare som är bra på porträtt i ditt närområde, om det finns någon dvs.
Det finns som sagt väldigt få tatuerare som är duktiga på porträtt här i Sverige. Men det finns dessvärre "hemmapulare" som tror de kan göra det absolut svåraste som finns inom tatuering, dvs porträtt, men i verkligheten visar det sig oftast (alltid) vara helt fel! Det säger ju sig självt att om man är en så duktig tatuerare, sitter man inte hemma i köket och kladdar, då arbetar man på en erkänd tat. studio, haha….!?

Som jag skrev innan så är det inte realistic jag tänker på utan lite mer tecknat…
Tänkte att någon här inne kanske hade sett avsnittet.
Det är något mer i den här stilen:
http://www.ramonperez.com/v1/2007/02/07/a-dash-of-colour/pinup_girl/
Fast ändå inte riktigt. Svårt att förklara.

Ok, då fattar jag. Ramon Perez är serietecknare och jag tror du letar efter en tatuering i stilen "new school" som ofta är mkt seriefigur baserad. Det är ung. som du beskriver: "något mer i den här stilen fast ändå inte riktigt". Pin-ups blir jättebra i "new school" och eftersom du sett det på LA ink, som till stor del kör just "new school", så är det nog den stilen du söker efter. Man kan lägga in vissa karaktäristiska drag för att få pin-up motivet att likna ngn, och det blir skitsnyggt! Då blir läget annorlunda, haha….. Jag kan nämna ganska många tatuerare som är bra på den stilen. Heidi Hay är inte (enl. mig) speciellt bra på den, men säg en större stad så ska jag tipsa dig om den bäste i jenren i den staden. Jag är nästan 100% säker på att det är en "new school" tatuering du är ute efter, haha….?